Min Suellen har gått vidare

LucyShow

Trådstartare
Kom hem från stallet och ropade på katterna som vid det laget brukar vara glada i att få komma in och få lite mat. För en gångs skull var det inte den äldre som kom först utan den yngre och dessutom själv. Började dock bli orolig när det började skymma på och var ute och ropade efter henne. Ingenting. Mitt i mitt inlägg på avel knackar min granne på dörren. Hon är hittad på vägen av grannens 10-åriga son när han kom från skolan...

Någon måste kört väldigt fort för försiktigare katt vid vägen finns inte. Det var som om hon lärt sig det man gör i skolan, titta vänster, höger, vänster.

Nu är hon begravd och jag känner mig helt tom.

Fick henne från Katthjälpen för 3 år sedan och hon hade levt som utekatt vid Caroli i Malmö. Livrädd för allt och alla. Varför vet jag inte men det sista året har det hänt jättemycket. Hon har lärt sig kurra, älskade att ligga på bröstet och sova när man la sig i soffan och tyckte bästa nattplatsen var vid min huvudkudde.

Jag hoppas det gick fort och att hon har det bra i katthimlen.

Och för den som körde på henne och lämnade henne mitt på vägen önskar jag värsta sortens karma..

Sv: Min Suellen har gått vidare

Usch beklagar sorgen.
Jag har förlorat katter, men aldrig fått veta vart dom tagit vägen. På så sätt är det bättre att man vet vad som hänt, haft en begravning och kan sörja. Jag kan tio år senare leva på hoppet att han kanske kommer hem :crazy:

Du gav din Suellen tre fina år, försök att minnas dem med glädje.

/B

Usch vad hemskt. :( Förstår mig inte på dom som inte stannar och ser efter hur det har gått för den/det dom har kört på. Kanske går det att rädda, eller i värsta fall förkorta lidandet om det skulle vara så.

Du kan iaf trösta dig med att sådana olyckor brukar gå snabbt, och körde han/hon så fort som du tror gjorde det garanterat det.

Härligt att hon fick några riktigt bra år hos dig! *kram*

RIP Suellen. :(

Hon fick iaf några sista trevliga år hos dig och lärde sig att finna tillit i människor igen.
Tyvärr så kan olyckor hända även med katter man tror är trafiksäkra och utan att föraren kör för snabbt, om en råtta springer över vägen som katten fokuserar fullt på ... Men det är riktigt illa av föraren att inte stanna och ta reda på vems katt det är. :mad:
Fast om man kör en lastbil kanske man inte märker om man kör på en katt, jag vet inte.

Jag lider med dig!! Det är så trist. Jo man märker när man kör över en katt. För flera år sedan sprang en katt ut framför min bil och jag kunde inte väja för då hade jag frontalkrockat med en lastbil. Fy det var inte kul. Jag hittade inte katten och gick först runt och letade på en stubbåker, sen knackade jag dörr för att höra vems den svarta katten var. Ingen kände till den. 5 på morgonen var jag där igen och letade men hittade den aldrig.
För snart ett år sedan sprang min älskade katt under min bil på parkeringen. Det var kolsvart och jag såg henne inte, jag stod nästan still med bilen när hon kom under mitt bakhjul. Det var som att köra över sitt eget barn. Jag fick åka till veterinär ¨på en gång o ta bort henne, det var min bebis jag hade hennes mamma och jag var den första som tog upp henne och sa direkt att den här sötnosen behåller jag. Så jag vet att det tar tid att komma över. Så därför har jag nu 2 innekatter vågar inte släppa ut dom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka