Kom hem från stallet och ropade på katterna som vid det laget brukar vara glada i att få komma in och få lite mat. För en gångs skull var det inte den äldre som kom först utan den yngre och dessutom själv. Började dock bli orolig när det började skymma på och var ute och ropade efter henne. Ingenting. Mitt i mitt inlägg på avel knackar min granne på dörren. Hon är hittad på vägen av grannens 10-åriga son när han kom från skolan...
Någon måste kört väldigt fort för försiktigare katt vid vägen finns inte. Det var som om hon lärt sig det man gör i skolan, titta vänster, höger, vänster.
Nu är hon begravd och jag känner mig helt tom.
Fick henne från Katthjälpen för 3 år sedan och hon hade levt som utekatt vid Caroli i Malmö. Livrädd för allt och alla. Varför vet jag inte men det sista året har det hänt jättemycket. Hon har lärt sig kurra, älskade att ligga på bröstet och sova när man la sig i soffan och tyckte bästa nattplatsen var vid min huvudkudde.
Jag hoppas det gick fort och att hon har det bra i katthimlen.
Och för den som körde på henne och lämnade henne mitt på vägen önskar jag värsta sortens karma..
Någon måste kört väldigt fort för försiktigare katt vid vägen finns inte. Det var som om hon lärt sig det man gör i skolan, titta vänster, höger, vänster.
Nu är hon begravd och jag känner mig helt tom.
Fick henne från Katthjälpen för 3 år sedan och hon hade levt som utekatt vid Caroli i Malmö. Livrädd för allt och alla. Varför vet jag inte men det sista året har det hänt jättemycket. Hon har lärt sig kurra, älskade att ligga på bröstet och sova när man la sig i soffan och tyckte bästa nattplatsen var vid min huvudkudde.
Jag hoppas det gick fort och att hon har det bra i katthimlen.
Och för den som körde på henne och lämnade henne mitt på vägen önskar jag värsta sortens karma..