Min vovve känner sig ensam

D

Dextrosol

Eftersom min lilla Silky terrier numera är ensam hemma då mina andra 2 hundar gått bort, gråter hon när vi går till jobb/skolan. Hon är helt enkelt inte van vid att vara ensam utan har alltid haft andra hundar runt sig. Först hos uppfödaren och sedan hos oss.

Min fråga är nu om jag skaffar en liten valp (vill helst ha en valp) kommer dom då att sitta och "sjunga" tillsammans eller kommer dom att känna trygghet i varandra?? Det finns ju en risk.......har alltid gått bra med mina andra hundar, men man vet ju aldrig.

Samtidigt så längtar jag såååå att få en ny vovve i familjen. Jag kan inte tänka mig att "bara" ha en hund.
 
har din nuvarande hund vänjt sig med att hålla på så der när den är ensam,är risken att hon fortsätter när du tar in en valp och valpen lär sig ut av den vuksna.
men det kan ju vara att valpen sätter för mycke i huvudet till din nuvarande,så hon glömmer allt och konsentrerer sig om att uppfostra valpen.
jag tycker du skall göra ett forsök.
det är nog så att hon saknar sälskap,och då gör du både henne och dig själv en tjänst med att ta hem en valp.
lycka till
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 138
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 600
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 919
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 583
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp