T
TurboDevil
Övertog för ca 1 år sedan en landseer hane på 7 år. Jag märkte redan vid hemkomsten att han skakade väldigt mycket i sitt bakparti. Detta höll sig till situationer då han blev väldigt glad eller när han ibland stog helt stilla. Uppmärksammade det och frågade uppfödaren av honom och hon sa att det inte var något fel på hunden. Jag kunde ju nästan själv räkna ut att på en sådan stor hund rör det sig antingen om höftledsfel eller om det sitter i ryggen. Dessa skakningar har nu ökat kraftigt, han skakar alltid i stort sätt. Det har gått över till att skaka även när han ligger ner och han börjar få anstränga sig för att resa sig.Även små skakningar i framvagnen har börjar komma. Han leker gärna med min andra tik och hoppar och skuttar omkring som en tok så för en gång skull har jag svårt att avgöra om detta är en reaktion för att hunden har ont eller om det beror på något annat.
Han ska självklart iväg till veterinär och kollas för detta men jag ville bara kolla med er kloka bukare vad detta kan vara och vad det beror på. Har en känsla själv av att det kanske inte håller så länge till och att min kära vän får sluta sina dagar här på jorden
Hoppas det inte blev för rörigt för att förstå
Han ska självklart iväg till veterinär och kollas för detta men jag ville bara kolla med er kloka bukare vad detta kan vara och vad det beror på. Har en känsla själv av att det kanske inte håller så länge till och att min kära vän får sluta sina dagar här på jorden
Hoppas det inte blev för rörigt för att förstå