Min vovve skakar!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare TurboDevil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 8 278
T

TurboDevil

Övertog för ca 1 år sedan en landseer hane på 7 år. Jag märkte redan vid hemkomsten att han skakade väldigt mycket i sitt bakparti. Detta höll sig till situationer då han blev väldigt glad eller när han ibland stog helt stilla. Uppmärksammade det och frågade uppfödaren av honom och hon sa att det inte var något fel på hunden. Jag kunde ju nästan själv räkna ut att på en sådan stor hund rör det sig antingen om höftledsfel eller om det sitter i ryggen. Dessa skakningar har nu ökat kraftigt, han skakar alltid i stort sätt. Det har gått över till att skaka även när han ligger ner och han börjar få anstränga sig för att resa sig.Även små skakningar i framvagnen har börjar komma. Han leker gärna med min andra tik och hoppar och skuttar omkring som en tok så för en gång skull har jag svårt att avgöra om detta är en reaktion för att hunden har ont eller om det beror på något annat.
Han ska självklart iväg till veterinär och kollas för detta men jag ville bara kolla med er kloka bukare vad detta kan vara och vad det beror på. Har en känsla själv av att det kanske inte håller så länge till och att min kära vän får sluta sina dagar här på jorden:cry:
Hoppas det inte blev för rörigt för att förstå:bow:

Sv: Min vovve skakar!

Jag kan ingetom sånt här. Men en jag känner hade så på sin hund. Var ena bakbenet som skakade. men det var mer när hunden hade jobbat, var lite uppstressad mm. Och det var inget fel på den hunden. Om det var en närv som kunde komma ikläm eller vad det var.
Men eftersom din verkar skaka mer och mer så skulle jag kollat upp det.

Nej någon nerv verkar det inte vara då det är alltid och att hela bakkärran gör det=(

Varför inte ta en trip till veterinären och röntga hundens höfter/rygg?

Självkalrt ska vovve iväg till veterinären men eftersom det är om ca en vecka så skulle jag bara fråga här om det var någon som hade någon ide om vad det kunde vara. Skulle bara kolla om det fanns någon klok bukare som hade någon ide.

Kände en schäfer tidigare som skakade en del, efter vet.besök konstaterades diskbråck. Det satt så till att en operation skulle ha varit ganska komplicerad så han fick hållas en längre tid i stillhet, äta smärstillande och kortison undertiden. Han blev helt återställd senare och bor, vad jag vet nu, som familjehund neråt landet.

min schäfer har också ett bakben som skakar lite efter efter ansträngning, men det slutar om man flyttar på benet. vet hittade inget fel på henne.

TS: det kan inte vara någon typ av EP? det finns en mängd olika typer av anfall, och sitter anfallet i den delen av hjärnan som kontrollerar bakbenen kan det nog yttra sig så att de börjar skaka.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 357
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 442
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 755
Senast: s957
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 704
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka