Mina hundar har blivit vegetarianer

Sv: Mina hundar har blivit vegetarianer

Fel djurart förvisso,men jag kan inte låta bli...:o:angel:
Hade en katt som var tokig i MacDonalds-gurka!!
Fan,inte ens måsarna vill ju ha den om man slänger ut den!!:D
Sen gillade hon paprika oxå,särskilt om det fanns en liten bebis-paprika inuti.:p
Favoriten var GRÖN paprika,den mindre goda alltså!:eek:
Annars var kyckling i alla varianter en favvis.:love:
Efter grillad kom kycklingsoppa med nudlar - då satt hon intill tallriken och saglade.:d

Min hund älskar clementiner och äpplen. Äter jag en sådan i soffan på kvällen har jag ett tryne ett par decimenter från ansiktet som inte släpper frukten med blicken förutom att ge mig en förebrående olycklig blick, typ men jaaag då?!

Digestive kex är en annan favorit. Men bäst av allt är grillad kyckling. Glömmer aldrig när jag ringde hem från England när min mamma passade hund + barn. Ringde mitt i middagen och under tiden som vi pratade så hör jag hur min gubbe "liiiiiiiiiiiiiider". Frågade mamma om det var kyckling till middag vilket det var så klart:rofl:

Det är faktiskt den enda gången då han riktigt låter annars kör han mer med stora olyckliga ögon och en tass i vädret samtidigt som han gör något med sina ögonbryn.

/Söderböna

Haha, roliga hundar alla har :p

Kyckling är en annan favorit här, dock äter jag inte kött själv :p Men gissa vilka som var gladast när mamma hade köpt hem två enorma julkalkoner? När människorna hade ätit sig mätta ett par dagar rensade jag det som var kvar och hundarna var lyckligast i värden :love:

En orsak skulle kunna vara:
129088339891174781.jpg

:rofl:
Eller så är det bara en fråga om smak:
129094668599254167.jpg

:idea:

kl

Väcker liv iden här tråden, Billy har nämligen fått dille på rå potatis. :d
Jag googlade det och på andra forum sägs det bland annat att det är giftigt.

Men å andra sidan handlar det om små mängder potatis, max en halv normalstor per gång (och det händer inte ofta att han får) och den räcker oftast i två dagar. Han varar gnag med jonglering och dribblande.

Ett tag var han inne på morötter, men så råkade han komma åt en potatis, och nu är morrötterna inte ett dugg intressanta längre :angel:

kl

Lovis äter i princip allt. Sallad är väl ingen höjdare men majs går utmärkt att ha som träningsgodis (inte lika kladdigt som typ korv heller). Morötter är underbart gott också. Ett tag hade hon dille på vindruvor, men läste nånstans att det tydligen var farligt.

Choklad var tydligen också smaskigt att stjäla. Skitkul när man hittar hunden grävandes i påskgodisskålen :cool:.

Men vilken bra idé! Min lille tjockis älskar majs, så det skulle jag ju kunna ha som belöningsgodis. Lär ju bara gå rakt igenom:idea:. Tackar:D

Boss äter allt. Inte på ett fixerat "jag äter allt jag når"-vis, utan på ett gourmetvis. Han smakar, rullar sig lite på det, smakar igen, leker en stund med det och äter sen upp det.

Oavsett om det är hela ägg, morot, tomat, ben, avocado, banan, sallad, ost, bröd, lusernpellets, sura godisar, havre eller hönsskit:cool:

Och ja, han får ordentligt med hundmat;)

Sam däremot är ganska svårflirtad, det ska vara kaffebröd, kött eller hundmat...

/Migo

KL

Har hittills inte upptäckt något som Camaro inte tycker om.. Men sen brukar vi inte direkt stoppa i henne alla möjliga grejer heller..

Men hon gillar avokado (speciellt skalet), morötter, ostbågar, chips, kex, skumtomtar, hästbajs m.m.

Alltså..Grima äter i det stora hela ALLT..Jag brukar säga att hon egentligen är en labrador. Grönsaker döremot går INTE om de inte är pureat och inblandat med en massa kött.

Ian däremot uppskattar grönsaker och ligger gärna och tuggar på dem :laugh:

Min Laika älskar apelsin, banan och äpple... O blodpudding :laugh:

Ha ha det va roligt att läsa om vad era hundar mummsar i sej!

Jag har oxå ett par hundar som äter det mesta men nytillskottet Ella som för övrigt bara fått leva på sopor innan hon kom hit har en STOR passion för lösgodis och vattenmelon!

Det spelar ingen som helst roll va det finns i hennes matskål om godispåsen kommer fram. Hon är galen i godis!! Likaså melon, men främst vattenmelon. Tar man en bit till sig själv "måste" man skära upp en till henne så hon kan bita av en egen bit :p

Sen har vi labben som så klart äter allt som tappas på golvet. Där har slunkit ner fefferoni, lök,clementiner, osv.. ja allt egentligen. Lök o fefferoner är så klart inget vi gett henne medvetet utan det kan hon hittat själv. Och hon näst intill knycker ner det för att ingen annan ska få..

Sally & Yannie kompliterar varann bra. Yannie gillar inte grönsaker sådär vidare.. men det tar sally i stället :)
Medans Sally hellre äter utav det som matte håller i så kan Yannie äta i sina kulor i stället.

En av mina foderhundar är tokig i morötter! Han släpper sina ben för sin morot. O gud nåde husse o matte om han inte får sin morot på kvällkvisten.. Han sitter o gnäller vid deras skåp. Ha ha det är ju tur att det "bara" är en morot o inte massa annat som dom kan bli feta el sjuka av.

Mina äter allt som jag ger dem från handen men clementiner/satsumas är nog extra gott, de kan höra en clemetin/satsumas skalas på hur långt avstånd som helst :D
I övrigt så är gurka och toamt en favorit, när jag gör tacos eller varma mackor så sitter de alltid nedanför och väntar på att jag ska ge dem en liten bit gurka eller tomat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka