Mina katter har aldrig bråkat på 2 år förrän idag

A

aabbccdd

Jag har ägt min ena katt sen 2 1/2 år och den andra kom för lite mindre än 2 år sedan. Båda var kattungar när jag köpte dom. De har alltid kommit överens och aldrig bråkat. Inte en fräsning på 2 år.

Idag kom den ena katten in med ett talgbollsnät. När han får tag på ett sånt antar jag att han leker att det är en riktig fågel för han morrar och har sig. I alla fall när han morrade så började den andra katten jama högt (ungefär som när de åker bil på väg till veterinären). Sen springer katten med nätet upp på ovanvåningen den andra följer efter och de skriker som om de har världens bråk, jag springer upp och katterna springer ner till källaren i 200 km, jag efter och lyckas fånga den som jagade honom som hade nätet.

Stängde in honom och hittar den andra katten helt vettskrämd i ett hörn i källaren. Han fräser åt mig men jag kunde lyfta upp honom. När han har lugnat sig, en timme i mitt knä så provar jag att hålla honom när jag visar honom den andra katten. Han bara morrar och fräser åt den andra katten för han är vettskrämd och litar tydligen inte på honom alls längre.

Det blev ju en total miss i kommunikationen mellan dem i morse men hur ställer man det till rätta? Just nu är de delade.
 
Sv: Mina katter har aldrig bråkat på 2 år förrän idag

Låt det lugna sig och gör ingen stor grej utav det. Våra katter bråkar ibland men vi bara särar på dem och gör ingen sak av det, då är de snart sams igen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 646
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 023
Senast: AnneB
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 962
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp