Mina "nya" svarta stigbyglar och fråga om plattor...

Thera

Trådstartare
Måste bara få visa.. Köpte metallack och målade mina rostiga stigbyglar och resultatet blev så här:

Gammalt.jpg

Tycker det blev ganska snyggt faktiskt!

Men, nu måste jag köpa nya plattor, och frågan är vilka?

Vilka föredrar ni? Svarta/vita, raka/sneda eller "taggiga"/ribbade?

Och vad fyller de sneda för funktion egentligen?

Sv: Mina "nya" svarta stigbyglar och fråga om plattor...

Riktigt snygga =)

Nu vet jag jir jag kan få mina i hoppsadeln till mässing *tackar*

jag föredrar själv sne till hoppningen, tycker det är skönast. Vad för funktion dom igentligen ska fylla vet jag dock ej.

men i dressyren raka...

Jag tror att dom snea ska hjälpa ryttaren att ha knäet intill eller nått. Jag provade för många år sen men jag tyckte bara jag fick ont i knäna :crazy:
Köp platta svarta, det blir nog snyggast :banana:

Köp palla, ribbade svarta. Kommer bli urläcker, till de supersnygga stigbyglarna! Vilken bra idé du kom på! Ska nog ut o rota efter gamla rostiga fula stigbyglar nu, å åga till pappsens jobb:)

Jag TROR dom sneda plattorna är till för att knät o även vaden ska ligga intill hästen. Min mamma provade dom när hon hade det problemet, o dä funkade perfekt. Jag tyckte det var fruktansvärt obehagligt när jag provade första gången, men nu märker jag inte utav dom. Så jag vet inte om de har ngn verkan på mig iaf.
Men som sagt, jag vet att de har funkat för andra. Har du några problem, så det var därför som du funderade på sneda?

Lycka te! O ut o visa upp tina cooola stigbyglar:banana:

Vilken bra idé du kom på!!
Stigbyglarna blev ju verkligen jättesnygga!!

När det gäller plattorna så kanske jag kan få tipsa om ett par plattor med reflexer som verkar helbra såhär till vintern. Jag har själv skickat efter ett par men inte fått hem dom så jag kan inte kommentera kvalitet mm.

Jag minns inte adressen men sök på Hästbiten så kommer du dit du ska!

:) Snyggt!

Vet vad jag ska göra nästa gång det är dags för byte istället för att kasta!:angel: :bow:

Tycker svarta raka skulle vara snyggast till dom!:)

jag skulle satsa på plana svarta "randiga" eller "rutiga" plattor

Vad bra, nu fattar jag vad man ska ha de sneda plattorna till, känns dock som om mina knän lär skrika rätt ut om jag har såna...

Jag köpte svarta idag, vanliga ribbade, blev bra. MEN helst hade jag velat ha de som är "rutiga" i mönstret i svart. Har bara sett vita såna överallt...

Sneda är skönare fr mina taskiga fotleder. Föredrar taggiga ovh sneda, färg ej av betydelse men har bara sett de sneda som taggiga och vita.

Har alltid undrat över en sak när det gäller sneda fotplattor, åt vilket håll ska de vara sneda egentligen? Ska den höga sidan vara utåt eller innåt?

toppen snygga!!
Kop mountain horse nya plattar, de ar svarta med super grepp :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 582
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 086
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
4 000
Senast: Lhas
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka