Mindler och journal

Jag har provat kry en gång, och de registrerade i alla fall inget alls i journalen på 1177. Men det gör mig absolut ingenting, Var liksom inget ärende av någon vikt att bevara info om där (då skulle jag ha gått till en läkare IRL).

Det är för att KRY inte använder samma journalsystem som 1177.
 
Det gröna huset kan ju betyda många olika saker. Det är vad som läggs till vid det gröna huset som är viktigt, men också vad som står vid gröna huset.
Det är ju ett grönt hus när jag får recept förnyat, går och tar blodprov, har telefontid eller går på fysiskt besök, men det är ju olika betalt för alla sakerna. Varje kontakt med sjukvårdne ska registreras, men man får ju inte betalt för allt. Tex får man betalt för telefonrådgivning men inte telefonsamtal, i PMO.
När jag tagit blodprov är det inget grönt hus utan ett provrör. Vid receptförnyelse är det en orange symbol för anteckning. På förra vc var det ett grönt hus+orange anteckningssymbol vid en receptförnyelse som gjorts av annan läkare än den ordinarie.
Kan det vara så olika?
 
När jag tagit blodprov är det inget grönt hus utan ett provrör. Vid receptförnyelse är det en orange symbol för anteckning. På förra vc var det ett grönt hus+orange anteckningssymbol vid en receptförnyelse som gjorts av annan läkare än den ordinarie.
Kan det vara så olika?
Ja, det kan det. Senast jag tog blodprov syns inget alls på 1177, men jag sätter mitt liv på att det står med i min journal i PMO. Fråga mig inte varför det är så, jag förstår mig inte på 1177.
Det är ju olika i olika regioner vad man kan se i sin journal på 1177, rätt trist att man trots att det är 2020 nu fortfarande inte har ett journalsystem där man kan se anteckningar från "alla" och det mesta som görs inom vården.
 
Min erfarenhet av olika journalsystem är ringa, men jag vet att när jag jobbade i journalsystemet Melior för några år sedan så fanns det en mapp per år på den mottagningen man gick till. På så vis är det ju lätt att hitta en gammal anteckning och man blev ju registrerad på mottagningen typ osv, å andra sidan syns det ju inte i min egen journal på 1177 på nyårsdagen. Men det kanske är något liknande och alltså helt ok.


Det gröna huset kan ju betyda många olika saker. Det är vad som läggs till vid det gröna huset som är viktigt, men också vad som står vid gröna huset.
Det är ju ett grönt hus när jag får recept förnyat, går och tar blodprov, har telefontid eller går på fysiskt besök, men det är ju olika betalt för alla sakerna. Varje kontakt med sjukvårdne ska registreras, men man får ju inte betalt för allt. Tex får man betalt för telefonrådgivning men inte telefonsamtal, i PMO.
Vid mina gröna hus står det ju som synes i början besök.Trots att jag inte har haft kontakt med någon fysisk människa alls den dagen, varken på telefon, video eller faktiskt besök.
När jag får recept förnyat så görs en anteckning utan fysiskt möte, inga gröna hus..

@TinyWiny
Står det besök vid dina gröna hus också såsom det gör på mina?
 
Vid mina gröna hus står det ju som synes i början besök.Trots att jag inte har haft kontakt med någon fysisk människa alls den dagen, varken på telefon, video eller faktiskt besök.
När jag får recept förnyat så görs en anteckning utan fysiskt möte, inga gröna hus..

@TinyWiny
Står det besök vid dina gröna hus också såsom det gör på mina?
Det låter ju som om de fuskar till sig besökspengar. Det är ju isf bedrägeri och dränerar landstingen på pengar. Kan det inte anmälas någonstans?
 
Vid mina gröna hus står det ju som synes i början besök.Trots att jag inte har haft kontakt med någon fysisk människa alls den dagen, varken på telefon, video eller faktiskt besök.
När jag får recept förnyat så görs en anteckning utan fysiskt möte, inga gröna hus..

@TinyWiny
Står det besök vid dina gröna hus också såsom det gör på mina?
Ja precis! Det står besök men inte hos vem, ingen anteckning om vem som har skrivit in det i journalen eller vad jag skulle gjort där. Det står inte heller någon tid.
 
Det låter ju som om de fuskar till sig besökspengar. Det är ju isf bedrägeri och dränerar landstingen på pengar. Kan det inte anmälas någonstans?
Det behöver inte vara bedrägeri. De som upphandlar de privata vårdtjänsterna har ingen aning om hur journalsystemet fungerar och då blir det så här utan att det egentligen bryter mot något avtal. Upphandlarna måste bli mer specifika och exakta i vad som skrivs i avtalen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp