Mindre man

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 661
M

Moej

För ett år sen ungefär hade min häst en lång, jämn och fin man. Nu har den blivit kortare och mycket ojämn. Vad kan det bero på?

Sv: Mindre man

För ett år sen ungefär hade min häst en lång, jämn och fin man. Nu har den blivit kortare och mycket ojämn. Vad kan det bero på?

Jag tror också han kliar sig :)

När vi bytte stall till ett med träd i hagarna så har vår också fått tunnare, ojämn man. Han skrubbar både kroppen och manen mot grenarna. Götteligött tycker han :D

Sv: Mindre man

Som övriga svarat tror jag hästen kliar sig, men om det är väldigt mycket bortkliat så måste man ju ta reda på varför hästen kliar sig.

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 964
Senast: Noxos
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 575
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
285
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V