Mineraler?

Jag tänker som du där. Jag tog analys på vårt vatten för något år sen och det hade höga halter järn. Jag vet tyvärr inte hur jag skall använda det i analysen men det är iallafall bra för mig att veta.
Mineraler i vatten tas upp till nära 100% så det bör man räkna med särskilt om man har högt järninnehåll i vattnet. Nu kan det vara svårt att räkna exakt men vet man att man har högt järninnehåll i vattnet är det än viktigare att man inte ger mer järn i övriga foderstaten än att det precis bara täcker behovet.
 
Mineraler i vatten tas upp till nära 100% så det bör man räkna med särskilt om man har högt järninnehåll i vattnet. Nu kan det vara svårt att räkna exakt men vet man att man har högt järninnehåll i vattnet är det än viktigare att man inte ger mer järn i övriga foderstaten än att det precis bara täcker behovet.
Tack, ja jag har förstått att det är lurigt. Jag får hjälp med att räkna ut hästarnas behov och den personen har fått informationen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: skiesabove
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 850
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter För tio år sedan grundade Nina och Sophie Fornander Active mineral. I dag har bolaget bytt namn till Minerals by Nordic. Man säljer...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp