M
-moa-
Ok så jag har en ny häst, och han ska inte ridas på kandar än men sen ska han ju det och efter att ha förstått att han är lite klurig i munnen så var vi på ATG och fick 'beskedet' att han är väldigt liten i munnen, både bredd mässigt och "höjdmässigt" (fast det är ju dom flesta men han var väldigt liten)
Så...han behöver 9.5-10cm i bridong, och tunn, men det går ju hitta så ok.
Stång är ju värre dock!
Jag tänkte att ok då är det bara att ta en ponny stång, men insåg snabbt att dom är galet mycket för tjocka :/
Så...jag frågar inte vart man kan hitta detta för det strider ju mot regler här såklart utan jag frågar enbart om det finns stång på 11-11.5cm (max) som också är TUNN!
Max 12mm egentligen, men känns svårt att hitta.
Den får heller inte ha nån stor "tungfrihet/ port" utan enbart svagt böjd eller en minimal port på.
Märken någon? det får man ju fråga om, men inga butiker eller liknande för då tas ju tråden bort såklart och det vill jag ju inte för då lär jag aldrig hitta nån stång!
Hjälp!
Så...han behöver 9.5-10cm i bridong, och tunn, men det går ju hitta så ok.
Stång är ju värre dock!
Jag tänkte att ok då är det bara att ta en ponny stång, men insåg snabbt att dom är galet mycket för tjocka :/
Så...jag frågar inte vart man kan hitta detta för det strider ju mot regler här såklart utan jag frågar enbart om det finns stång på 11-11.5cm (max) som också är TUNN!
Max 12mm egentligen, men känns svårt att hitta.
Den får heller inte ha nån stor "tungfrihet/ port" utan enbart svagt böjd eller en minimal port på.
Märken någon? det får man ju fråga om, men inga butiker eller liknande för då tas ju tråden bort såklart och det vill jag ju inte för då lär jag aldrig hitta nån stång!
Hjälp!