Miniserier / serier med långa avsnitt och korta säsonger

yodadog

Trådstartare
Av någon anledning har jag snöat in på miniserier och serier med långa avsnitt och korta säsonger. De jag sett och gillat är Sherlock, Miss Marple, Crime histories, Restless, The fall, The triangle och The lost room. Har även sett lite av Mildred Pierce och Foyle's war. Har tänkt se Klondike och Fleming men inte kommit mig för än.

Känner hur som helst att jag behöver mer tips utöver ovanstående! Gärna brittiskt som utspelar sig "förr i tiden" men tar egentligen emot vilka tips som helst med glädje och tacksamhet!:D:bow:
 
Fargo kanske? Verklighetsbaserad. I början undrade jag vad det var för någon märklig serie men sen vill man bara se mer :)
 
Av någon anledning har jag snöat in på miniserier och serier med långa avsnitt och korta säsonger. De jag sett och gillat är Sherlock, Miss Marple, Crime histories, Restless, The fall, The triangle och The lost room. Har även sett lite av Mildred Pierce och Foyle's war. Har tänkt se Klondike och Fleming men inte kommit mig för än.

Känner hur som helst att jag behöver mer tips utöver ovanstående! Gärna brittiskt som utspelar sig "förr i tiden" men tar egentligen emot vilka tips som helst med glädje och tacksamhet!:D:bow:

Jag har inte sett så mycket, men Paradiset lovordas av många runtom mig. 8 avsnitt per säsong, 1 h långa.
 
Av någon anledning har jag snöat in på miniserier och serier med långa avsnitt och korta säsonger. De jag sett och gillat är Sherlock, Miss Marple, Crime histories, Restless, The fall, The triangle och The lost room. Har även sett lite av Mildred Pierce och Foyle's war. Har tänkt se Klondike och Fleming men inte kommit mig för än.

Känner hur som helst att jag behöver mer tips utöver ovanstående! Gärna brittiskt som utspelar sig "förr i tiden" men tar egentligen emot vilka tips som helst med glädje och tacksamhet!:D:bow:

Shameless! Inte den brittiska versionen dock!
 
Fargo kanske? Verklighetsbaserad. I början undrade jag vad det var för någon märklig serie men sen vill man bara se mer :)

Den är baserad på bröderna Coens långfilm Fargo. Den i sin tur hävdas också vara baserad på verkliga händelser men det är lite si och så med det :p
 
Passar Doctor Who mån tro eller är avsnitten för korta på knappt en timme? Bara 13 avsnitt per säsong iallafall och hysteriskt rolig, upptäckte den själv igår och har redan sett första säsongen :o (vadå inget liv? :angel:) Väldigt brittisk (love it!) trots alla resor iaf
 
Blackbooks - Helt klart min humor, men jag kan förstå om man inte gillar den :)
DrWho - Har själv bara sett de nya säsongerna (9th, 10th och halva 11th) och jag gillar dom!
Torchwood - Sjukt bra spinn-off serie från DrWho
Selfridges - Oh yes!
 
Downton Abbey, typ 8 avsnitt per säsong (hittills 4 säsonger)
North & South (2004), 4 avsnitt
Pride and Prejudice (1995), 6 avsnitt

Yes, jag är en sucker för brittiska kostymdraman... haha. Kan nog komma på något mer i serieväg om det är denna typen du är ute efter. :P
 
Nu har jag och sambon sett färdigt Broadchurch:) Vi tyckte det var väldigt bra och spännande men är besvikna på slutet... Så nu är frågan vilket av alla tips jag ska ta itu med nu!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp