Miniserier / serier med långa avsnitt och korta säsonger

Men vilken snobbig diss av alla som gillar deckare :p. "Låg litteratur", orka bry sig.

Haha, JAG gillar det ju också. Och efter att ha läst flera kurser om hög och låg litteratur så blir man lite skadad ;) Jag menar mer att det vore passande att gilla hög litteratur, men jag gör det inte enbart.
 
Okej, tänkte att du kanske inte hade "koll" eftersom du sagt att du bara hittat tre. För det är väl inga problem, tror att de flesta finns som pocket på en internethandel nära dig :) Jag tycker också om McDermid, det rimmar inte väl med mina studier i litteraturvetenskap, jag borde inte alls ääääälska brittiska deckare. Men det gör jag. För att inte tala om Harry Potter. :D Jag önskar att jag enkom älskade klassiker, men även om jag gör det så gillar jag pinsamt mycket låg litteratur :)

Nä asså jag är bara snål (EKONOMISK ;) och miljömedveten som vill köpa second hand ;) ) men bet i det sura äpplet och betalde för nya böcker idag ;) Senaste i raden som kom ut i år fanns baar på engelska, vilket inte brukar va problem då jag läste både hungergames och Twilight på engelska, och ev 50 shades... Kommer inte ihåg riktigt ;)
Men grottbjörnens folk va efter att ha läst hela serien på svenska en skum upplevelse att läsa på engelska så i vissa fall som även games of Thrones är det enklare att läsa på svenska ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp