Minneskort till kamera?

H2SO4

Trådstartare
Jag måste köpa ett nytt minneskort till min digitalkamera då det gamla gått sönder:cry:. Kan man köpa vad som helst? Det enda jag har förstått är att det måste vara något särskilt med det för att man ska kunna ta flera bilder jättesnabbt efter varandra (t ex på saker som rör sig), min bror lyckades nämligen sabba ett annat minneskort på det sättet:p.

Det jag har nu är ett sådant här tror jag: http://images.pricerunner.com/product/100x100/113457/SanDisk-Secure-Digital-2GB.jpg, SanDisk Secure Digital 2GB (dumt att skriva tråden när jag sitter på jobbet och kameran ligger hemma så att jag inte kan kolla, men men..)

Kameran är en Pentax av nåt slag:angel:, möjligtvis en K100. Vet inte om det spelar någon roll?

Har egentligen tänkt gå till en butik där jag kan fråga någon, men tänkte att det kanske är någon här som vet?:) Isf kan jag beställa från nätet!

Sv: Minneskort till kamera?

Ingen som vet om det är något särskilt man bör tänka på när man ska köpa minneskort till kameran?:)

Hejsan!

Mitt förslag är att du kollar på komplett.se på de minneskort som de har, då de ligger ganska bra till i pris. En annan sajt som jag också kan rekommendera, är: 24.se. Har själv köpt från komplett, och de minneskorten funkar klockrent! :D

Lycka till nu!!

Låter bra det:D!
Har kollat på den ena sidan faktiskt och sett ett som jag vill ha, men jag törs ju inte köpa det innan jag vet om det är något särskilt minneskort man måste ha:p Det här med teknik är inte min starka sida;)

Gör så att dukollar vilket artikelnummer det är på det kortet som du villl ha/är intresserad av, och sedan ringer du till dem på kundservicen så hjälper de dig till rätta! ;)

när du ska ta 'många bilder i rad' så hamnar de inte direkt på minneskortet utan kameran cashar på eget minne..

förutsatt att du har rätt korttyp så kan du köpa iprincip vadsomhelst.

Jag har för mig att det är skillnad i hastighet på minneskorten, hur snabbt dom jobbar alltså. Tror att jag har ett minneskort med höghastighet och när jag jämförde med en likadan kamera med "vanligt" minneskort så jobbade min kamera mycket snabbare. Den andra kameran slutade ta bilder eftersom den inte hann lagra dom så snabbt.

Har inte kameran här så jag kan kolla vad det heter.

Liknande trådar

Äldre Jag tycker om min kamera! Jag har tagit runt 2000 foton med den, men har ett problem. Jag har inte använt den mer än någon enstaka gång...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025