Bukefalos 28 år!

Minns Kryddan - ge blod

Ponnytant

Trådstartare
Kryddan finns inte längre. Jag tillhör dem som följde denna underbara, unika, galna och kuliga Tjej-kvinna :heart Under sin sjukdom fortsatte hon att förgylla vår tillvaro med sina dråpliga och insiktsfulla beskrivningar av sin resa. Efter det att hon uttryckt sin tacksamhet till alla blodgivare började jag också ge blod och jag vill nu uppmana alla här att göra detsamma. Det är brist nu och ni kan hjälpa. Ni kan göra skillnad.

Jag läser men skriver inte mycket på Buke numera och vet inte vem som är moderator för dressyr (vet inte var jag hittar det) men jag hoppas det är okej att jag lägger inlägget här eftersom det var här Kryddan var mest aktiv.
 
Bra initiativ:up: Kryddan var en härlig kvinna kort o gott. Saknar henne.

Jag har inte gett blod för att jag svimmar:o, men sedan jag fick veta att jag har en blodgrupp som inte är så vanlig, men kan ges till många.. så är det dags.
 
Jag tänkte börja ge blod också men jag var för liten :( Minns inte om jag var för kort eller vägde för lite - eller om det var både och faktiskt...
Det kändes lite snöpligt när jag väl hade tagit mod till mig och bestämt mig! Kunde jag skulle jag göra det, absolut! Även om jag nog skulle tycka det var lite läskigt...
 
Så fort jag får bukt med min hälsa så ska jag ge blod. Så fort jag får bukt med annat tänker jag donera stamceller o.s.v. Jag kanske inte kan göra mycket, men iaf lite. Min systerson har ju bl.a. bättre immunförsvar tack vare människorna som donerar blod (man kan utvinna immunförsvar från blod). Om det lilla blod som kan tas från mig kan rädda andra så varför inte?
 
Jag lämnade blod i nästan 10 år till och från, men sedan fick jag för dåliga blodvärden för att passa som givare. Jag hoppas att jag uppfyllt min kvot, tänker att jag har lämnat såpass många påsar att jag kan få några i gengäld vid behov utan att 'snylta' :)
Jag jobbar inom vården så jag ser hur mycket som faktiskt kan komma att behövas ibland. Det är många människor som bidrar när någon måste få mycket blod.
 
Jag har blodgrupp 0 - och kan ge blod till alla. Men jag är så himla nålrädd och mår skitdåligt psykiskt om jag så bara ska ta ett blodprov. Känner mig dum som inte vågar när jag kan hjälpa vem som helst :(
Vet dock inte om jag får ge med alla mediciner jag proppar i mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp