Missad drÀktighet

Jag, mamma hÀst och lillen tackar för alla gratulationer. Imorgon ska vi ta tag i att kontakta stuteriet för att lösa sista betalningen eftersom hennes drÀktighet uppenbarligen missades.
Lill killen som inte har nĂ„got namn Ă€nnu Ă€r ganska precis ett dygn gammal nu. đŸ„°
 

Bifogade filer

  • 764876AD-BAE2-47C4-BEEA-2388E3056CE7.png
    764876AD-BAE2-47C4-BEEA-2388E3056CE7.png
    460,2 KB · Visningar: 185
Stort Grattis! TĂ€nk att det var nĂ„gon dĂ€r inne trots allt❀. HĂ€rligt, lite vĂ€lförtjĂ€nt sömn nu kanske?
Ja, nu kommer jag nog sova bort hela min sista semestervecka. KĂ€nner mig mer levande Ă€n död just nu. Detta va hennes lĂ€ngsta drĂ€ktighet sĂ„ har vakat alldeles för lĂ€nge kĂ€nns det som, men helt klart vĂ€rt det. 😅 Första kom pĂ„ dygn 347, andra 345 och nu tredje 361.
 
Ja, nu kommer jag nog sova bort hela min sista semestervecka. KĂ€nner mig mer levande Ă€n död just nu. Detta va hennes lĂ€ngsta drĂ€ktighet sĂ„ har vakat alldeles för lĂ€nge kĂ€nns det som, men helt klart vĂ€rt det. 😅 Första kom pĂ„ dygn 347, andra 345 och nu tredje 361.
FörstĂ„r! Bra kĂ€mpat och en alldeles ljuvlig belöning för mödan. Han Ă€r underbar❀
 
Hej!

Jag har ett sto som jag misstĂ€nker Ă€r drĂ€ktig. Hon betĂ€cktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon va tom. Nu idag Ă€r det 333 dagar sedan hon betĂ€cktes och jag misstĂ€nker att hon Ă€r drĂ€ktig. Hon Ă€r superstjock/stor och har sprĂ€ngfyllda juver fyllda med mjölk/gulvit vĂ€tska och jag inbillar mig att bĂ€ckenbandet börjar slappa (kan vara önsketĂ€nkande) och inbillar mig jag sett sparkar i magen i vintras (dock oklart om det va sparkar eller ”magrörelser” ).
”Problemet” Ă€r den att hingsten som anvĂ€ndes hade en 90-dygns avgift och vi tjafsade lĂ€nge med hingstĂ€garen ang att stryka denna avgift eftersom hon ej va dr och stuteriet/vet som undersökte henne kunde enbart styrka muntligt att hĂ€sten va tom.

Har nÄgon varit med om samma sak, att hÀsten sÀgs vara ej dr men sen visade sig vara det ÀndÄ. Hur vanligt Àr det att en drÀktighet missas, vad beror detta oftast pÄ och hur blir det med 90-dygns avgiften fÄr man nÄgot extra pÄslag eller brukar detta lösa sig ganska bra ÀndÄ?

Mvh en nervös stoÀgare.

Kan ston drÀktighetstestas med urinprov? Jag förstÄr att man kan fÄ vÀnta en halv dag innan hon kissar...
 

Liknande trÄdar

Avel hej skulle behöva lite tips rÄd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som Àr drÀktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
4 968
Senast: athena
·
L
Avel Alla ni duktiga o luttrade avelsmÀnniskor,hjÀlp mig..blir inte klok pÄ det hÀr.. Jag försökte ju fÄ mitt halvblodssto drÀktigt förra...
Svar
17
· Visningar
3 011
Senast: Quinn
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp