Misshandlad häst fick avlivas

Sv: Misshandlad häst fick avlivas

Är det någon som vill följa med ut på vendetta..:mad:

vilket lidande detta stackars djur måste gått igenom :cry:

nu är min dag förstörd..:(

Är det någon som vill följa med ut på vendetta..:mad:

vilket lidande detta stackars djur måste gått igenom :cry:

nu är min dag förstörd..:(

Fy fan! Håller helt med om det du skriver, jag följer med! Vi gör samma sak med gärningsmännen....

Jag blir helt ärligt spyfärdig, det är så bedrövligt. Stackars djur:cry:

jag blir så ledsen och förbannad,att dessa sjukliga människor inte kan stoppas!:mad::cry:

Om någon skulle skada min häst på liknande sätt skulle jag fan inte vila förräns jag fick tag på den jäveln.:mad::mad::mad:

suck... jag fattar verkligen inte vad det är för fel på vissa människor nu för tiden. att ge sig på ett oskyldigt djur är så otroligt fult och respektlöst. hoppas man hittar idioten/erna. fy vad arg jag blev nu!!

Om någon skulle skada min häst på liknande sätt skulle jag fan inte vila förräns jag fick tag på den jäveln.:mad::mad::mad:

Håller med Du jag...
Annars är jag en fredlig person, men skulle någon medvetet skada min häst, så skulle jag upphöra att ha den där spärren tror jag.

Varje gång jag läser om dylika händelser, känner jag en stor hopplöshetskänsla. Och önskar alltid att det var sista gången jag behövde läsa något liknande... :cry:

J*vla störda as!
Hur låga spärrar har folk egentligen? Hur kan man ens tänka tanken att göra så mot ett oskyldigt djur och än värre, hur är man funtad om man tar steget vidare till handling?

För jävligt, hoppas polis gör en ordentlig utredning. Och kollar upp kända förövare boende i närheten.

det finns inte straff nog mot sådana vider till människor. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de alla går en plågsam död till mötes. Så de själva får känna på sina handlingar!

Sånt här är ju bara så ofattbart vidrigt. Jag har aldrig hört någon förklaring på de psykologiska faktorer som ligger bakom när folk skär hästar? Nåt stört sexuellt motiv? Vill förstå hur något så absurt och bestialiskt kan vara såpass utbrett... Usch, vill gå och titta till mitt sto nu...

det är ofta samma psykologiska faktorer till dem som våldtar kvinnor och mördar. Det är en annan anledning till att det borde tas på större allvar än vad det gör just nu.

kl*
Tycker det är hemskt, rent förjävligt, jag vet inte vad jag skulle ta mig till om nått hände min. Men kan inte tänka att jag skulle sitta lugnt och ge förövaren/förövarna förlåtelse.

det är ofta samma psykologiska faktorer till dem som våldtar kvinnor och mördar. Det är en annan anledning till att det borde tas på större allvar än vad det gör just nu.

Jo det är ju det första jag tänker också... Har du läst om det nånstans? Jag vill ofta försöka förstå vad som händer i de där sjuka hjärnorna, för det blir lite lättare att hantera alla känslor som rörs upp för mig om jag vet vilka mekanismer som ligger bakom... Inte för att jag nånsin kan känna sympati för någon som begår övergrepp, men det blir lite lättare att handskas med. Det jävliga är ju att när våldtäkter på kvinnor sällan klaras upp, och uppåt tjugo kvinnor mördas av närstående män varje år i Sverige utan att resurser sätts in för att skydda utsatta så hamnar nog tyvärr skurna hästar ännu längre ner på prioriteringsordningen...

Det är sånt här som gör att jag tycker dödstraff är berättigat. Avliva de jävla ASEN!!!

Jag bor där där detta hände :( Och jag hade min förra medryttarhäst i det stallet där hästen stod :/ Fast jag var inte medryttare på den hästen när det hände och jag visste inte om att det var i just det stallet det hände i början.

Hur kan man bara få för sig att göra något så hemskt! Vet inte vad jag skulle gjort om jag fick reda på vem det va!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ponny som ramlade ner i en brunn på en gård utanför Oskarström i Halmstads kommun, fick så svåra skador att veterinären var tvungen...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en veckas tid förvärrades den halta, 18-åriga hästens hälta. När hästägaren ville avliva av både ekonomiska skäl såväl som för att... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
14 139
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett sto utanför tyska Hamburg har skadats så allvarligt i underlivet att hon fick avlivas. Polisen är säker på att det är en människa...
Svar
0
· Visningar
573
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
669
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka