Mission impossible?

malinsky

Trådstartare
Jag har ev fått tag i ett jättebra sommarbete. Ingen hage där sedan tidigare så det blir till att påla :p

Grejjen är den att det är älgarnas motorväg rakt igenom.. Ett redigt viltstråk och hur katten går det ihop?

Någon mer som har hage där det springer mkt älg? Hur funkar det? Hur stängslar ni för att få det att "hålla"? Skiter de fullständigt i ström? Lär de sig att det är stängt..? Är det ngn idé att ens tänka tanken?
Många frågor blir det :)

Med hopp om lite svar...

Sv: Mission impossible?

Jag har ev fått tag i ett jättebra sommarbete. Ingen hage där sedan tidigare så det blir till att påla :p

Grejjen är den att det är älgarnas motorväg rakt igenom.. Ett redigt viltstråk och hur katten går det ihop?

Någon mer som har hage där det springer mkt älg? Hur funkar det? Hur stängslar ni för att få det att "hålla"? Skiter de fullständigt i ström? Lär de sig att det är stängt..? Är det ngn idé att ens tänka tanken?

Med hopp om lite svar...

Vad jag vet sa kan algar hoppa, gor bara staketet sa att dom verkligen SER att det finns!

/KT

Jag har flera gånger sett älgar springa genom hagen, och de hoppar lika elegant in i hagen som ut ur den.

Immer

Vi har haft både älg och ren som skitit totalt i strömmen. (En ren :devil: drog hornen rätt igenom tråden så den brast.)

Älgar har vi haft i hagen när vi kommit dit men utan skador på staketet. Så antingen ålar dom under eller hoppar över, då tror jag mer på att dom hoppar.

/ED :)

Med hopp om lite svar...

Vi har också haft en hage med "älgmotorbana" igenom. Tog ett tag innan jag fattade det dock. Vårt problem var inte att de tog sönder trådarna de hoppade fina skutt över. Problemet var istället att de skrämmde ut hästarna :devil: I början förstod jag inte varför hästarna rymmde ur hagen på nätterna (de har aldrig gjort så innan). Men, det visade sig att älgarna skrämmde dem.

/Lina

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 191
Senast: Luff
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden... 2
Svar
29
· Visningar
2 549
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderar vidare kring min ridning på ridskolan, efter den katastrofala lektionen på Bukett. Varför gick det så dåligt, vad kan jag lära...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: cassiopeja
·
A
Hästmänniskan Har ingen aning om var denna tråden hör hemma så jag ber moderatorn att flytta den om jag lagt den fel.. Jo, det är så här, att...
Svar
12
· Visningar
2 780
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka