Misstankar om spår av cannabisämne i välkänt svenskt foder

Flera travhästar som har ätit av foder från svenska företaget KRAFFT har lämnat dopningsprover med spår av substansen cannabidiol som finns i cannabis. Nu ska KRAFFT undersöka om det finns något samband mellan deras foder och de här fallen.
 
Det är ju jobbigt för de tränare som har hästar som åkt fast i dopingproven i Frankrike. Svensk travsport har än så länge inte kunnat uttala sig om detta skulle påverka de svenska hästarna som tävlar här .. Hm man är ju såklart misstänksam då vi fodrar Krafft Sport till just våran travhäst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 908
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 156
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp