Miste sin anställning – får behålla förtroendeuppdrag

Mannen polisanmäldes för övergrepp mot en anställd vid en ridskola och stängdes av från en annan anläggning efter att han skickat kränkande meddelanden till en gymnasieelev. Mannen är banbyggare och anmäldes även till Svenska ridsportförbundet vars juridiska utskott låter honom behålla sin licens.
 
Mannen polisanmäldes för övergrepp mot en anställd vid en ridskola och stängdes av från en annan anläggning efter att han skickat kränkande meddelanden till en gymnasieelev. Mannen är banbyggare och anmäldes även till Svenska ridsportförbundet vars juridiska utskott låter honom behålla sin licens.
Född 1964 å messar gymnasielever, och kommer undan med det. Ungefär lika mysigt som en "Berry Gran" 2.0..
 
Det är helt otroligt att vi inte kan få en ren idrott. Men just här har ju faktiskt många av vanliga medlemmar möjlighet att agera genom att faktiskt välja andra tävlingar än de som anlitar denna banbyggaren. Jag hoppas folk gör det och förstår att det kanske är enda sättet om vi ska få bukt med det här, för ridsportförbundet lär fortsätta att ryggdunka och välja att inte se saker.
 
Jag kan inte annat än dra slutsatsen att man inte vill skapa tydliga anvisningar och regler för vuxnas beteende mot barnen, ungdomarna och varandra inom sporten. Och man vill egentligen inte komma tillrätta med problemet att profiler, tränare och andra med viktiga uppdrag bryter mot värdegrunden, missbrukar sitt inflytande, begår övergrepp, beter sig olämpligt... har jag glömt något?
Hur som helst, att man vill ta tag i detta är bara en PR-kupp för att lugna medlemmarna tills dess att intressetåget gått vidare till andra ämnen.
 
Det är helt otroligt att vi inte kan få en ren idrott. Men just här har ju faktiskt många av vanliga medlemmar möjlighet att agera genom att faktiskt välja andra tävlingar än de som anlitar denna banbyggaren. Jag hoppas folk gör det och förstår att det kanske är enda sättet om vi ska få bukt med det här, för ridsportförbundet lär fortsätta att ryggdunka och välja att inte se saker.
Problemet är ju att det är väldigt svårt att veta vilka rövhattar man ska undvika om man inte råkar ingå i djungeltelegrafensryktesspridning. Vissa går givetvis att få fram men majoriteten är för den vanliga ryttaren helt okända.
 
Problemet är ju att det är väldigt svårt att veta vilka rövhattar man ska undvika om man inte råkar ingå i djungeltelegrafensryktesspridning. Vissa går givetvis att få fram men majoriteten är för den vanliga ryttaren helt okända.
Det är ett gigantiskt problem och jag förstår inte varför man anonymiserar handlingarna.

Har man t.ex fråntagit någon deras tränarlicens är det ju bara att skriva ut namnet i protokollet och låta folk
1. Ta del av det
2. Göra ett aktivt val om de vill ha med den personen att göra
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Problemet är ju att det är väldigt svårt att veta vilka rövhattar man ska undvika om man inte råkar ingå i djungeltelegrafensryktesspridning. Vissa går givetvis att få fram men majoriteten är för den vanliga ryttaren helt okända.
Sant. Men här är det ju rätt tydligt vem det är. Jag vet flera tävlingsryttare som inte kommer rida på de tävlingar som anlitar hen. Det finns tack och lov alternativ vid de flesta tillfällen. (Samma går naturligtvis för tränare, personligen förstår jag inte riktigt varför man väljer att träna för tränare man vet lever på gränsen eller inte har rent mjöl i påsen, det finns så många vettiga tränare att träna för, men tyvärr finns det familjer som låter sina barn träna för dessa tränare där barnen sedan på till exempel instagram verkar ha en närmast glorifierad inställning till dessa tränare, jag hade skämts som förälder kan jag säga ).
 
Mannen polisanmäldes för övergrepp mot en anställd vid en ridskola och stängdes av från en annan anläggning efter att han skickat kränkande meddelanden till en gymnasieelev. Mannen är banbyggare och anmäldes även till Svenska ridsportförbundet vars juridiska utskott låter honom behålla sin licens.
Jag vill ju veta vem det är. Detta med att personer inte nämns vid namn även när dom är dömda har jag svårt för. Förstår i denna saken att han inte är dömd men han är ju anmäld på flera ställen. Känns som att brottslingar skydds mer än offer.
 
Jag vill ju veta vem det är. Detta med att personer inte nämns vid namn även när dom är dömda har jag svårt för. Förstår i denna saken att han inte är dömd men han är ju anmäld på flera ställen. Känns som att brottslingar skydds mer än offer.

Han bygger inte i ditt område utan i Östergötland. En för mig totalt okänd människa faktiskt med ett helt vanligt anonymt namn typ.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man får behålla sitt förtroendeuppdrag trots att denne erbjöd gymnasielever alkohol, skickade kränkande sms och blev polisanmäld av...
Svar
1
· Visningar
875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp