mitt finger låser sig

nightcrawler

Trådstartare
har nu kommit på varför jag så lätt blir hängande i tygeln. mitt ringfinger låser sig. självklart så är det på hästens och min svagaste sida. så hon hänger ju sig i bettet och rusar gärna när hon känner att jag är stumm.
vad kan jag göra åt detta? fingret låser sig från knogen och nästan hela vägen upp. kan jag träna upp mitt finger eller är det bara att försöka lära sig att ha tygeln mellan andra fingrar?

Sv: mitt finger låser sig

Åh det undrar jag också! Jag har samma problem fast med ett lillfinger. Det märks fösvisso inte när jag rider men väl när jag försöker spela gitarr.

Det jag gör är att helt enkelt försöka undvika den spänningen som fingret låser sig i, om du förstår hur jag menar.

det är ju det att spänningen kommer när jag har nått mellan lillfingret och ringfingret. måste ju kunna ta förhållningar. hade vart lite lättare om det var lillfingret. känns frustrerande. känns som om jag kommer haka upp mej på detta nu när jag vet vad det är

Jag har tyglarna mellan långfinger och ringfinger. Prova att byta grepp, kan också prova att byta grepp under tiden du rider för att se vad som funkar bäst

Mina fingrar låser sig också. På mig beror det på en inflammation i senskidan. Gå till en hand-läkare och beskriv problemet, ofta försvinner låsningarna helt om man får en liten skena som håller fingertoppens yttersta led rak.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 334
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 105
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 474
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 307
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka