Mitt hjärta är fyllt av sorg....

Jettan

Trådstartare
Skriver av mig här då jag har ett hjärta tyngt av sorg... Vi har travhästar som vi tävlar med. Detta innebär att det är ganska hög omsättning på hästarna i stallet, hästar kommer och går. Detta är väldigt jobbigt för mig som fäster mig vid varenda individ. Det verkar inte spela någon roll hur många gånger jag är med om det, att hästarna lämnar oss av en eller annan anledning, jag mår lika dåligt varje gång.

Nu är det lilla "Putte" som är 3 år. Han har varit hos oss sedan han var två. När han kom var han jätte jobbig, men sedan han blev kastrerad har han blivit jätte mysig och fått en helt fantastisk personlighet. Nu är det så att Putte har haft problem med travet ända sedan han kom. Han är ganska stor, så vi tänkte att han nog behövde lite tid att utvecklas, polletten skulle nog snart trilla ner. Men det har den inte gjort, det har snarare blivit värre. Putte ser halt ut, men vi hittar inget vid böjprover. Putte har dålig balans och snubblar väldigt mycket. Veterinär tyckte vi skulle röntga halskotorna, eftersom hans symptom påminner om slinger. Detta gjordes igår och tyvärr verkar det vara slinger som Putte har. Veterinären ska konsultera med annan veterinär innan dommen kommer, men det ser mycket mörkt ut.....:(

Slinger går inte att behandla och om Putte har detta kommer han att slaktas. Jag har vetat detta en tid nu, men det var först igår när röntgen var gjord som jag fattade vad som var på väg att hända. Jag antar att jag hoppades in i det sista.

Det känns fruktansvärt och alla i stallet som håller på och pysslar om Putte är jätte ledsna. Putte har knappt börjat sitt liv och det verkar redan gå mot sitt slut....

Jag ville bara dela med mig av mina känslor, för att kanske på något sätt bearbeta sorgen. Jag ska i alla fall se till att Puttes sista dagar i livet är de bästa, det är det minsta jag kan göra för honom.
 
Sv: Mitt hjärta är fyllt av sorg....

Hej!

Förstår hur du känner dig, köpte en treårig valack som fick lovord. Hade honom i 8 månader. Fick anfall i skogen när vi ute och red en eftermiddag, hjärnblödning eller EP-anfall, när han dog var han 4 år och 4 dagar gammal.

Skickar tröstkramar till dig. Hoppas du snart mår bättre, det är oerhört tufft när hästarna är sjuka.

Många kramar.

S.
 
Sv: Mitt hjärta är fyllt av sorg....

det ar alltid trakigt nar man maste lata dem vandra vidare.. Men istallet for att bli en vandringspokal kommer han inte att lida, det ar ju de som ar kvar som sorjer.. Putte kanner ju inget.
Ge honom sa mkt karlek som du kan och tank att han inte kommer att ha ngt lidande. aven om han som du sager just borjar sitt liv.. Ibland ar det inte meningen att bli.. Sander mina kondolenser..
 
Sv: Mitt hjärta är fyllt av sorg....

Livet är grymt många gånger. Att bli utdömd i så unga år.

Styrkekramar till dej.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 675
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp