Sv: Mjuk eller hård mellanvägg??
Yamaha skrev:
* Panikbomsystemet?? Hur tycker ni att det fungerar??? Är det inte lite krångligt att behöva ha ett fälgkors med sig jämt?? Tänk om man av någon anledning lagt av det hemma och glömt bort det och sedan inte har något liknande som kan utlösa systemet??? Hinner man inte själv drabbas av panik innan man får ner bommarna??
* Å andra sidan; finns risken att dom fastnar i fram?? Det är ju inte precis gott om plats i fram tack vare krubborna?? Ni som har ett Christ comet(gärna alu) vad gillar ni den lösningen?? Hur upplever ni utrymmet i fram?? Är det trångt att tex stå där och tränsa?? Det är dryga 60 cm i fram, hur rymligt är det i andra transporter??
Shit, innan man har kommit ur dom här funderingarna har man väl blivit gråhårig på kuppen....
Hade skrivit ett långt svar, men det försvann
Har inget Christ själv, utan en Star, men har en kompis som har ett.
Jag tycker framförallt som du nämner ovan att det är väldigt lite plats fram, pga sadelkammaren/krubborna. Det var trångt att tränsa etc och då hade vi ändå bara en häst...
Just detta släpet hade fått ett hål fram (litet visserligen). Såg ut som ett stort stenskott hade gjort hål i glasfibet. Sedan var släpet bubbligt på vissa ställen, såg ut som om "färgen" i det yttersta lagret hade släppt. Detta kan ju dock ha varit ett måndagsexemplar och tror att det skulle reklameras också.
Sedan funderar jag lite över luckan bak. (denna hade alltså lucka, inte plast) I och med att den öppnas uppåt, så kan man ju aldrig köra med öppen lucka om man nu skulle vilja det. Jag hade också problem med att stänga den, då där är en sådan fjäder (svårt att förklara), som gjorde att när man väl fick ner luckan, så smällde den lätt igen om man inte höll emot. Detta är nog dock en vanesak!
Jag lät lite negativ ovan, men där fanns en hel del bra saker också. Lätt att koppla av/på. Bra att köra med. Rymlig sadelkammare. Öppningsbara fönster. Och så ett förhållandevis bra pris också!
Det enda som jag tycker är ett problem egentligen är platsbristen fram. Detta löser man ju genom att slopa sadelkammaren, men det är ju inte så kul... Men jag tror att där är mer plats fram i ex. deras största modell.
Nu blev du kanske ännu mer förvirrad