Mjuk salva..

Sv: Mjuk salva..

Förut när Ella hade ett sår på bakbenet var vi tvungen att bremsa henne varje dag för att rengöra det, och då blev hela mulen alldeles sårig och flagnade. Men sen smetade vi på Helosan-salva och efter ett dygn var den alldeles läkt igen! :)

Jag hade vaselin runt ögonen och på mulen när Ella visades henne (utställning), och jag tyckte mer att det torkade ut huden. Vart alldeles uttorkat där jag använt det och huden liksom hängde i påsar runt ögonen. Men det kan ju ha varit i kombination med värmen och solen, kanske ^^

Helosan är ju typ bassalvan nummer 1. Finns på apoteket, lantmännen osv. Kostar typ .. ingenting.

helosan-salva är bra tycker jag, använder alltid det då hästarna är torra vid munnen elr mulen :)

vilket '(välsmorda händer) man får på köpet då man smörjt in mular :)

idomin är mer mjukgörande än helosan. om jag var du skulle jag köpa något utan mineraloljor, typ elizabeth ardens eight hour cream som är toppen på hästar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid... 2
Svar
23
· Visningar
547
Senast: Fetaost
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Fiorano
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 017
Hemmet Har ni tips på bra lakan? Vill inte ha silkiga, mjuka och sladdriga lakan utan såna som är mer som gamla bomullslakan man kunde stärka... 2
Svar
23
· Visningar
1 180
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18