Mjuka fendrar

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Tänkte att ni distansfolk förmodligen kunde svara på min fråga.. :D
Har ni några tips på mjuka fendrar till en bomlös sadel? Provade ett par vanliga från Torsion men tyckte det kändes lite tjockt vid stigläderringen.
Finns det fendrar i t.ex. kalvskinn?

Sv: Mjuka fendrar

Jag har Torsions Endurance fendrar och Barefoot fendrar.

Bf fendrarna tar ett tag innan dom formar sig men när dom väl gjort det så är dom super!

T Endurance fendrarna tycker jag inte als lika mycket om.

Har även haft fendrar som ingick när jag köpte en Knights Bareback och dom var verkligen mjuka.

/Linnea

Hej! Jag har dom små fendrarna från torsion, inte dom för westernsadel utan dom mindre. dom har varit perfekta för mig. Jag har en torsion dressage. nu har jag aldrig blåmärken på vaderna! Helt perfekt.

*knapplån*
vad intressant det här med vilken typ man föredrar mest! Jag har själv ett par BF fendrar som jag är supernöjd med medans den andra distansryttaren i stallet föredrar sina T fendrar! Vad olika det kan vara!

Senast ändrad:

Tack alla ni som svarat.
Ni som provat olika, vilka är tunnast? För Torsions ar väl sköna att rida med så sett, det är bara högst upp som det var obekvämt efter ett par timmar....

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 095
Senast: Ajda
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 616
Senast: LiviaFilippa
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka