Mjuka kastanjer

ztsu

Trådstartare
Min häst har mjuka kastanjer fram.
De är väldigt ytliga och flagar. När jag drar av de mjuka flagorna är det fuktigt nästan svampigt under.

Vad kan det bero på?
Har aldrig sett det förut.

Min häst har mjuka kastanjer fram.
De är väldigt ytliga och flagar. När jag drar av de mjuka flagorna är det fuktigt nästan svampigt under.

Vad kan det bero på?
Har aldrig sett det förut.
Hade min häst då och då, inget jag tänkte på. Han tyckte om när jag pillade på dom.

Jag tror att det varierar mycket från häst till häst. Min haflinger har stenhårda kastanjer och sporrar (i hovskägget). De växer sig jättelänga och man behöver tång för att trimma ner dem... Shettisen däremot har jättemjuka kastanjer och det verkar knappt växa ens. Tror aldrig att jag har behövt göra något med dem, faktiskt.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 568
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 579
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 374
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna