Mjukt underlag i hundgård?

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej!

Jag har två stycken hundgårdar idag, varav den ena är 28kvm och den andra är 46kvm. Det är plattor längs med kanterna, och så är det dränerat så att vattnet åker bort fort, samt lite grus i (ska i mera). Vet ej exakt vad för grus det är, men kanske inte det "snällaste" på marknaden.

Nu till min fråga, planen är att göra en tredje då hundantalet är uppe på 6st hundar ( 7st för tillfället).
Mina stora hundar schäfrarna och Mallarna klarar av underlaget bra. Men min ena bordercollie har ganska dåliga trampdynor och klor som slits ner av all motion och spring han gör på gården. Det märks ganska fort om han tillbringar någon timme varje dag i hundgården också, då slits dom korta klorna så att pulpan nås och det blöder. Jag klipper nästan aldrig hans klor eftersom han sliter ner dom.

Vad kan man ha för mjukt underlag som inte sliter på hans tassar?
Samt vad för plattor kan man ha runt om som ej kommer slita på tassarna?

Jag vill ej ha gräs, vad finns det för mer alternativ som man kan ha?
 

Liknande trådar

Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 712
Senast: Boj
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 451
Hästvård Vad tror ni? Kan jag andas ut? Min häst har haft fång i en mild variant för 4½ vecka sedan. Verkade honom kort i tån och det gick...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: 95johsv
·
R
Övr. Djur Har en underbar kaninpojke på snart 4½ år. Tidigare har han både bott utomhus och senare i ett stall, men nu är han en innekanin. Han...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Rihonin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp