Bukefalos 28 år!

Mobil "glappar" vid laddning

sthu

Trådstartare
Min mobil har börjat krångla med laddningen. Den tar laddning och batteriet är bra och allt sånt. Men själva laddningen krånglar. Man måste vicka på kontakten och får absolut inte röra telefonen när den väl tar laddning, för då tappar den kontakten direkt.
Jag har provat spraya "luft på burk" men det gjorde ingen skillnad. Peta med nål, om det är nåt som fastnat i vägen? Går det lämna in och få den lagad, för telefonen i sig är fortfarande bra. Det är sjukt störigt att inte kunna ladda hursomhelst!

Tips?
 
Vad är det för mobil? Hos iPhone 6 är det ett känt fel, jag har avverkat några sådana på begagnat-garanti…

Det går iaf att laga på dem, men är dyrare än att köpa en ”ny” begagnad istället.
 
Kan du ladda den trådlöst?
Min son har samma problem med sin mobil nu. Jag hade den mobilen tidigare och hade inga problem, men det fungerar att ladda trådlöst kom vi på. Har funderat på att lämna in för att få det fixat, men vet inte priset för det.
 
Har du provat att byta laddkabel? Jag har haft ett par mobiler som blivit så. Då har det funkat att byta sladd, iaf ett tag (den ena pajjade till slut kontakten i telefonen på helt, då var det ju kört).
Ja, jag har tre olika kablar och en aux adapter. Samma sak med alla.
 
Kan du ladda den trådlöst?
Min son har samma problem med sin mobil nu. Jag hade den mobilen tidigare och hade inga problem, men det fungerar att ladda trådlöst kom vi på. Har funderat på att lämna in för att få det fixat, men vet inte priset för det.
Nä, jag tror inte det. Ska kolla upp det ordentligt förstås.
 
Har samma problem (men en annan telefon). Av en tillfällighet märkte jag att den laddade om jag ställde den på högkant, lutad mot något, med laddningstiden uppåt.
 
Det kan vara så att det bara är att byta själva laddkontakten i mobilen. Kostar inte mycket. Har du hållit på att vicka och vinkla laddkabeln är dessutom risken rätt stor att den är skadad och i så fall har du dessutom en brandrisk bara där.
Så kan vara värt att lämna in telefonen för att kolla den detaljen.
 
Min mobil har börjat krångla med laddningen. Den tar laddning och batteriet är bra och allt sånt. Men själva laddningen krånglar. Man måste vicka på kontakten och får absolut inte röra telefonen när den väl tar laddning, för då tappar den kontakten direkt.
Jag har provat spraya "luft på burk" men det gjorde ingen skillnad. Peta med nål, om det är nåt som fastnat i vägen? Går det lämna in och få den lagad, för telefonen i sig är fortfarande bra. Det är sjukt störigt att inte kunna ladda hursomhelst!

Tips?
Peta noga med nål. Eller plasttandpetare om man är rädd att ha sönder något. Brukar Få höboss i min. Ibland tycker jag inte det kommer ut nåt först. Sen får jag ut ett par kakor "boss". Sen funkar det bra igen.
 
Jag och sambon har oneplus. Jag måste regelbundet rensa hans telefon ganska ordentligt med en nål. Det fungerar utmärkt efteråt.
 
Jag har rensat, fick ut lite grann men det gjorde ingen skillnad.
Ska kolla om det finns någon i trakten som kan byta kontakt.
 

Liknande trådar

Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 249
Senast: Ajda
·
Relationer Hur förlikar man sig med att ens partner har en helt annan lägsta nivå gällande städning hemma? Jag är absolut inte perfektionist eller...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
13 291
Senast: Tassetass
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 100
IT & mobiler Hjälp mig. Jag är skitless på min dator och mitt internet hemma. Jag har ett trådlöst nätverk i vardagsrummet. Det funkar bra. I alla...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp