Mobilt bredband?

R8n

Trådstartare
Mobilt bredband, går det på samma som vanliga mobiltelefonerna fast via ett modem?
Hur kan man ta reda på att modemet fungerar på en lilla ort man bor?

Är det mycket problem med mobilt bredband?

Något man bör tänka på?

Sv: Mobilt bredband?

Ja jag betala rför 7,2 mb o får 330kb. Så jag är sur, men jag hade nöjt mig med 2mb för då kan man se tv via bredbandet mm.
Så jag kommer skaffa fast när jag får jobb

Sv: Mobilt bredband?

mycket och mycket.. tjaaa... det är dålig fart på det, dålig responstid (även 7,2mbit är rätt långsamt).. det är hiskelitt dyrt i förhållande till vad man får.. för seriöst.. hur många är det som inte har fast bostad och som verkligen behöver kunna vara uppkopplade överallt? inte många.. och då är det betydligt mycket bättre att lägga de här pengarna på en fast uppkoppling, adsl eller vad som nu erbjuds...

7,2mbit har jag aldrig sett någon få.. jag får ut ungefär 3mbit via telefonen och telia i lägenheten nu (väntar på att få fast uppkoppling, precis flyttat)... och då har jag full mottagning... får inte ut i närheten samma fart med telias 3g-dongel (konstigt nog) i samma lägenhet, i samma soffa, samma operatör.

Liknande trådar

Hemmet En kort fråga. Om man köper en s.k. smart-TV kan man då räkna med att det går att använda gratiskanalerna (SVT och Tv4) om man ansluter...
Svar
16
· Visningar
509
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
799
Senast: MJLee
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 477
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka