Mobilt bredband

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Kuckeliku
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 009
K

Kuckeliku

Funderar på att skaffa det till den bärbara.
Jag tänker ha det ca 10 min påvägen till jobbet och 10-20 min på vägen hem, samt när vi är ute i svängen i sommar.
Jag hatar usb-donglar så de går fetbort, utan jag vill ha pcmciakort.
Vilka kort fungerar bra?
Vilket abb skall man fundera på?
Jag kikar naturligtvis på telia, då jag har bredband där. Kostar då mellan 129-149 spänn i månaden. men egentligen skulle jag vilja komma undan med ungefär hälften.

Erfarenheter önskas

Sv: Mobilt bredband

du, det kortet hittar inte jag på tre's hemsida, du får gärna länka

imo så är det bästa att köpa modemet kontant så man slipper bindningstid etc.. sedan ta ett tvillingkort på sitt ordinarie teleabb o fri data... då kommer man undan billigt o kan surfa gratis både i telefon och på datorn..

ska du däremot avända det dagligen kan det ju löna sig att ta ett abb med bindningstid så du får modemet på köpet.. men ärligt talat.. betala 2-3hundra kr/månad för att surfa till o från jobbet 10min enkel väg? tycker jag låter som dyra resor som man lessnar på efter 1månad... att släpa fram datorn o sedan inte hinna mer än slå igen den så är du framme...

på sommaren förstår jag, absolut.. men då är det bättre att köpa ett kontant modem (typ blocket, tradera etc) o sedan teckna ett fast-pris på data de månader på sommaren när du är bortrest... det skulle jag välja att göra iaf och strunta i surfandet på 10min/dag.. det blir ju ändå 2000spänn för de 10månader utöver sommaren som du kan göra roligare saker för.. ta dn, svenskan eller dyl o läs under resan istället...

Jag har färja hem och ibland blir man sittande i 40 minuter, då kan det vara trevligt att koppla upp mig. Datorn är ändå med, kan ju programmera utan uppkoppling men ibland behöver man komma åt databaserna för uppdateringar medans man håller på. och kolla lite buke, fb mail osv....kan inte göra det på jobbet, allt spärrat.
Under sommaren så kommer det blir mer sådant, eller på utställningar, tävlingar m.m.

Har redan skannat av tradera blocket och har eventuellt kort på g, men jag vill hitta ett smidigt abb för det.
lite trist att de tar 29 kr/dag om man bara använder det några minuter.
har funderat på det här med tvillingkort också.
har telia och jag hittade inte någon faktiskt kostnad för om man kopplar upp datorn via mobilen.
Har ett antal nummer över som jag skulle kunna göra om till någon form av mobildatakort...
jaja, får grubbla, ingen panik, kanske kommer någon med ett bra erbjudande snart...

det trista med surfning vid färjan är att på ö-sidan har jag access via homerun, men inte på fastlandssidan där man får sitta och köa....

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 066
Senast: Enya
·
E
IT & mobiler Jag är nog den mest otekniska människa som ägt en dator, så jag ber om hjälp innan jag dödar något viktigt. Har köpt ett mobilt bredband...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Scaramouche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra