Bukefalos 28 år!

Mönstring för jack russel terrier?

A

Angela

Hej,jag undrar om ngn vet nåt om mönstring för jack russel terrier?Jag har en jack russel terrier på snart 15 veckor,som ej har stamtavla och jag har hört att detta går att fixa,men vill gärna veta mer om detta.Det jag hört/läst är att hunden måste vara minst 1år för att kunna mönstra och få sin stamtavla,stämmer det?
vad mer krävs och vad kostar detta?
Mvh Camilla :)
 
Det är inget krav på att hunden skall ha stamtavla, däremot måste den se "rastypisk" ut och inte ha inslag av någon annan ras eller vara övertecknad osv.
Min tik gick inte igenom registreringen pga att hon har överbett :p

kolla annars på jrt kompendiet som du hittar på sv terrierklubbens sida tror jag http://www.svtek.d.se
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 931
Senast: Otherside
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 440
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp