• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare karinjuice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 936
K

karinjuice

Har hört att man kan ta bort mögel på läder med hjälp av ätticka. Ska man ta ättica rent eller späda det med vatten?? Hur mycket??

// Karin :love:lady :love:

Javisst kan man det, spä ut den som det står på flaskan och prova på en liten bit först så att du inte blir överraskad av fläckar, blekning och GLÖM INTE ATT TVAÄTTA OCH FETTA IN LÄDRET SOM VANLIGT EFTERÅT.

jag har använt vatten, bara vatten, gnuggad bort ordentligt.
sedan smörjt. jag har saker som luggit i en karton i säkert 5-6 år och som inte ens börjat möggla!! ( tittade igenom sakerna igår). :-)

Finns någon slags påse på Hööks som ska motverka mögel i sadelkammaren, jag har köpt en sån men för tidigt för att säga om det fungerar än.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Islaend
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 757
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 468
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31