Sv: Mögel

ahh ok då är jag inte helt fel ute, måste släppa ut min häst på nätterna igen för att undvika kronsik hosta kanske...ska byta stall snart ändå

Sv: Mögel

Halloj! håller med - visst kan de få det! Mögelsporer är lättflyktiga. Jag har tom en kompis som under en natt sov i ett hus som hade mögel i sig... fick itne upp ögonen - de hade klistrat igen, och kunde knappt andas... sen när man tänker att hästar är ännu känsligare än oss människor.... Bra att du ska byta stall och visst går det att ha hästarna ute nattetid nu! Kronisk hosta är INTE kul at tas med....
Önskar dig lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
291
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 421
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden