Monté-bilstart, 8 eller 10 på vingen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kotten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 948
K

kotten

Jag behöver lite hjälp här, hur är det i montén om det är bilstart med en prop för bara 12 hästar, kör de 10 på vingen och bara två på bakspår eller är det 8 på vingen då? Jag har ridit ett lopp med 8 på vingen efter att den bestämmelsen kom, men det var ett tag sen. Det verkar ju lite dumt att ha bara 12 hästar om man vill ha 10 där framme kan jag tycka. Nån som har koll på hur de gör?

Sv: Monté-bilstart, 8 eller 10 på vingen?

Jag behöver lite hjälp här, hur är det i montén om det är bilstart med en prop för bara 12 hästar, kör de 10 på vingen och bara två på bakspår eller är det 8 på vingen då? Jag har ridit ett lopp med 8 på vingen efter att den bestämmelsen kom, men det var ett tag sen. Det verkar ju lite dumt att ha bara 12 hästar om man vill ha 10 där framme kan jag tycka. Nån som har koll på hur de gör?

När jag startat har de haft 10 på vingen, och vad jag vet har de inte ändrat. Jag startade för en månad sedan ungefär.

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: Edla
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 826
Senast: Bullen22
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka