• Trav
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 812
S

snuttis_linsan

jag har en nordis som gått på travet men hon klarade inte av att dra sulkyn hon blev halt men nu har jag ridit henne sen i sommras och hon har inte visat nått som helst tecken på skada så jag funderar på monté tror ni det skulle funka ? är det kul föresten nån som har provat? .. har gått trav sen förut:D

Sv: Monté??

Hej

Varför blev hon halt? Vad för slags skada hade hon?

Hältan kanske visar sig i snabbjobb?

mvh/ A

hon har någon senskada för att hon har inte visat något jag har kört litesnabbjobb med henne .. fast det var flera år sen hon fick skadan . men jag ska rida mer innan för jag har inte pli på henne liksom :crazy:

snuttis_linsan skrev:
hon har någon senskada för att hon har inte visat något jag har kört litesnabbjobb med henne .. fast det var flera år sen hon fick skadan . men jag ska rida mer innan för jag har inte pli på henne liksom :crazy:

Om hon inte höll för att gå framför sulky skulle jag inte testa att göra montéhäst av henne. :crazy:

Visst finns det senskadade hästar som kommit tillbaka men senorna blir aldrig lika starka som innan då det är annan typ av vävnad som bildas när senan läks.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 587
Senast: Otherside
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 454
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 346
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31