Montésadlar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare oki
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 953
Sv: Montésadlar

Säkerhet hur? själva fästet för jord och byglar är detsamma, bara den hårda delen bakåt skiljer sig åt och ärligt talat så är den mest i vägen för hästesn rörelser, fyller ingen egentlig funktion.

Äeehh, ja vet inte.. Men känns som att den skulle vara "vekare" om jag har en som ligger på käken och större risk för att glida fram?

Jag ska bygga en monté sadel, ska beställa bom från England nu,
för att få den precis som jag vill ha den + att den måste passa mina breda nordingar. Material hamnar på någon tusenlapp.

Hur lång tid tar det innan den e klart då? Vad kostar hela kalaset totalt då? PMa mig!

grafströms har fått in nya montésadlar men tyvärr så kan man inte se
någon bild på hemsidan:(

grafströms har fått in nya montésadlar men tyvärr så kan man inte se
någon bild på hemsidan:(

Jag ringde upp o kolla o dom har en i läder för 4.900 och en galopp/monté i syntet för 1.900...

Senast ändrad av en moderator:

Du menar alltså att du provat Wintecsadeln? Går den få tag på i Sverige? Vad jag förstått går den ej att köpa här utan man måste gå via tillverkaren i Australien.
Jag har en typ av "galoppträningssadel" av enkelt märke också (förutom montésadeln) men den ligger så illa på hästarna så den kan jag ej använda även om sitsen blir bättre...

Det fanns en wintec utannonserad på hastnet för inte så länge sedan.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 626
Senast: Idaw83
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 315
Senast: Pinus
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
916
Senast: Raderad medlem 142658
·
Katthälsa Jag vill ju helst att Norris äter en blandning av torr och våtfoder, lite torrfoder för tänderna och för att det kan stå framme för...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Handdukar
  • Bilder från iPhone till Mac
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur