Mora, tåg och buss?

gul_zebra

Trådstartare
Nog måste det finnas nån här som bor i Mora? Vill minnas att Mora har dubbla tågstationer, och jag behöver ta mig till lasarettet med tåg och buss. Vilken tågstation ska man av på (om jag ens minns rätt i att det fanns två?) och finns buss där eller måste man gå en bit?
 
Nog måste det finnas nån här som bor i Mora? Vill minnas att Mora har dubbla tågstationer, och jag behöver ta mig till lasarettet med tåg och buss. Vilken tågstation ska man av på (om jag ens minns rätt i att det fanns två?) och finns buss där eller måste man gå en bit?
Två tågstationer i pyttelilla Mora? Låter osannolikt?
Hittar inget sådant på nätet.

Från stationen till lasarettet borde det finnas bussar? Vore ologiskt annars.


Edit: kollade och det går tätt med bussar.
 
Två tågstationer i pyttelilla Mora? Låter osannolikt?
Hittar inget sådant på nätet.

Från stationen till lasarettet borde det finnas bussar? Vore ologiskt annars.


Edit: kollade och det går tätt med bussar.
Kan vara nåt jag fick för mig när jag var ung. Vet att TiB stannar vid Mora strand iaf?
Jo att bussar går vet jag, men är de vid tågstationen eller nånstans i närheten?
 
Nog måste det finnas nån här som bor i Mora? Vill minnas att Mora har dubbla tågstationer, och jag behöver ta mig till lasarettet med tåg och buss. Vilken tågstation ska man av på (om jag ens minns rätt i att det fanns två?) och finns buss där eller måste man gå en bit?
Förut låg busstationen i centrum och tågstationen en bit ut, nu ligger Resecentrum med både bussar och tåg där bara tågstationen låg tidigare. Tågen stannar också vid Mora Strand närmare centrum. Om du ska till lasarettet är det enklast att hoppa av vid Mora Resecentrum och ta bussen till lasarettet. Det finns flera linjer som går till lasarettet, bl.a 51:an och 141:an.
 
Förut låg busstationen i centrum och tågstationen en bit ut, nu ligger Resecentrum med både bussar och tåg där bara tågstationen låg tidigare. Tågen stannar också vid Mora Strand närmare centrum. Om du ska till lasarettet är det enklast att hoppa av vid Mora Resecentrum och ta bussen till lasarettet. Det finns flera linjer som går till lasarettet, bl.a 51:an och 141:an.
Ah vad bra, tack! :)
 
Vid förra valet diskuterade jag med en lokal fritidspolitiker i Mora som ville bygga tunnelbana för att sammanbinda byarna med centralorten. Som exempel berättade han om befolkningsunderlaget på linjen Nusnäs-Färnäs-MoraNoret-Mora Strand.
(som jag förstod det bodde han i Nusnäs, saknade körkort - och jag anade jäv)

Hade han vunnit valet hade du nu kunnat ta den linjen till från Centralstation till Mora-Norets station närmast lasarettet. Gissningsvis hade dock en biljett troligtvis kostat en slant i trakten av en småbil.
 
Vid förra valet diskuterade jag med en lokal fritidspolitiker i Mora som ville bygga tunnelbana för att sammanbinda byarna med centralorten. Som exempel berättade han om befolkningsunderlaget på linjen Nusnäs-Färnäs-MoraNoret-Mora Strand.
(som jag förstod det bodde han i Nusnäs, saknade körkort - och jag anade jäv)

Hade han vunnit valet hade du nu kunnat ta den linjen till från Centralstation till Mora-Norets station närmast lasarettet. Gissningsvis hade dock en biljett troligtvis kostat en slant i trakten av en småbil.
Attans! Jag har kallelse så antar att jag fått åka gratis :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 828
Senast: kamomillo
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 255
Senast: Hazel
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 978
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 538
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp