Mörka läder

niardasp

Trådstartare
Har köpt mig en ny sadel som passar både mig och hästen väldigt bra, men, jag tycker den är liiiite ljus (typ orange..). Jag har hört att man ska kunna mörka läder med paraffinolja, stämmer det och isåfall hur blir resultatet?
Fler alternativ som ni kan dela med er av?

Sv: Mörka läder

Visst kan man mörka läder med paraffinolja.

Dock kan jag inte säga att resultatet alltid blir det bästa, men mörkare blir det hur som helst. Risken finns ju att det blir fläckigt och dant.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mörka läder

det beror på vad det är för läder. det är bara mjukt läder, som buffel och kalv, som blir mörkare av paraffinolja. läder med glansig yta mörknar inte öht eller ytterst lite.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 269
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Ajda
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka