Mörkbruna hästar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BancoB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 3 667
Sv: Mörkbruna hästar

Min bruna (okej... ganska grå pga att han är rakad) islänning får ha ljusgröna saker :D Det tycker jag är snyggt! Jag har ett svart träns med gröndekorerat pannband och ett Stübben islandsträns i färgen Havanna med vita sömmar.
Kan förövrigt kalla mig själv brottsling eftersom jag rider med det bruna tränset ihop med svarta sadeln :rofl:
BILDBOMD!!

18360499.jpg

18381153.jpg

18381155.jpg

18381156.jpg

Tränset är inte så rött i verkligenheten. Mycket mörkare i färgen.
10200429.jpg

oohh de vita var snyggt! köpt var? och va e de för märke?:D

kl

16679383.jpg

Har även en limegrön dress.
Till vardags har jag inga spec färger men rött tycker jag är såå läckert!

kl

Min häst är mer mörkbrun är ljusbrun iallafall på vintern ;)
Vi har blå, svarta och ett beigt schabrak, svarta lädergrejer.
Förtillfället ser han ut ungefär såhär i pälsen, dock lite mörkare.
18014968.jpg

svart läder, Ljust shabrak+lindor, även mossgrönt+marint och rött :D

Var har ni för färger på utrustningen till era mörkt bruna nästan svarta hästar? (gärna med vita tecken).

Jag vill se massor av bilder på hästar med sån färg och deras utrusning :bump:

Jag har Mörkbrunt elr ljusbrunt( snygg ljustbrun ungefär som GG tränsen) på mina bruna hästar.....tycker det är snyggast....Schabrak har ja alla färger gillar RG:s och dem kan man ju kombinera

Var har ni för färger på utrustningen till era mörkt bruna nästan svarta hästar? (gärna med vita tecken).

Jag vill se massor av bilder på hästar med sån färg och deras utrusning :bump:

Tycker själv det är sååå snyggt med ceriserosa och gult på mörka hästar. :rofl: (inte tillsammans, men ensamt.:D) har ingen bild men ändå..

Förut har jag haft en ljus/rödbrun häst, och en skimmel, så där fanns inget annat alternativ än svart läderutrustning.

Men har alltid tyckte att rödbrun- kastanjefärgad utrustning är riktigt läckert på mörkbruna hästar (:love: om nyansen på tränset stämmer överrenes med färg på mule/runt ögomn där de oftast är som ljustast)

Nu står jag dock med tre mörkbruna hästar i stallet, och ändå var det bara 2veckor sedan som jag inhandlade mitt första "färgade" träns, Hade bstämt mig för kastanjefärgat, men fastnat för classic fancytränsen och de är oxblodsfärgade, så det fiock bli ett sådant :).
Har väntat och väntat på att köpa annat än svart då jag letat och letat efter sadel som passar min rakryggade häst :(. men gav upp, så nu letar jag sadel som matchar tränset :o:smirk: (nädå)

Har ingenm bild på det oxblodsfärgade på rid/tävlingshästen, men har bild på när jag testade det på avelstoet, dock var dte lite stort på hennes nätta fullblodshuvud, menmen.
det är lite mörkare än vad bilden visar.
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/567

I dressyren är det (självklart) svart som gäller
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/494

Har dock alla möjliga träns:
svart med vitt foder
svart med guldfärgat foder (och guldfärgade spännen- inte mässingfärgade)
svart med silverfärgad fodring
svart med grå fodring (och gråa spännen- inte silver :devil:)
helsvart
svart med vita sömmar

i terrängen är vi svart/vinröda
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/489

funderar dock på att köpa ett grått läderträns :love:

eller så kan man vara rosa :angel:
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/516

Tidigare hade jag mörk tabacco färgad utrustning
15911999.jpg

15548000.jpg

Nu har jag bytt sadel, och har numera en mörkbrun Jeremy Rudge. och måste därmed byta ut alla annan utrustning oxå. vilket jag har märkt är lättare sagt än gjort. Är det jag som är blind, eller är det ovanligt med mörkbrun utrustning nuförtiden?

har ingen bättre bild än denna där man ser sadeln på :o :angel:
18337954.jpg

Ett av dom mörka tränsen
12526892.jpg

(På en sommarljus mazarin iförsej)

Jag har en mörkbrun häst.
Jag har nu en ljus brun eller brunare sadel från Globus.
Tränset går i samma färg.
Men rider med antingen ett rödbrunt eller svart träns hemma.
Skydden är svarta och schabraken varierar;)

Och är vardags kläderna:)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka