Mörkrädd hund...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Min hund har nu visat sig mörkrädd i och med detta strömavbrott som varit i landet (34 timmar hos oss var det strömlöst)

Hur gör man för att inte hon ska vara mörkrädd?

Försök att inte reagera på hennes rädsla utan behandla henne som vanligt. När hon märker att ni inte är rädda och att det inte kommer några "monster" :eek: så går rädslan nog över av sig själv.

Lycka till!

haha ojoj, jag trodde det bara var min hund som reagerade på detta mystiska fruktansvärt läskiga mörker. :D
detta har hon slutat med nu, vi struntade helt enkelt i henne, o började gå på lite mörkare platser o så så hon vande sig. det funkade :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 353
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 494
Senast: ufot
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 586
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka