Mörkrädd hund

Mirre

Trådstartare
Kom precis in från kvällspromenaden med hunden.
En blandis på 7 mån :love:
Men han är så mörkrädd. Drar i kopplet och vill bara hem hem hem så fort det går.
Går det att träna bort? Eller går det över av sig själv när han blir äldre?

Sv: Mörkrädd hund

Det är viktigt att du inte förstärker rädslan genom att agera annorlunda. Gå en promenad precis som ni brukar göra när det är ljust ute. Min hund var också mörkrädd och gillade inte heller att vara ute i regnet. Jag var lite :devil: med han och gick fler promenader när det var mörkt eller regnade ute, och nu är det inga problem:) . Hunden har lärt sig att det är helt normalt att vara ute när det är mörkt som ljust, regn som sol osv. Så länge matte/husse inte är rädd eller beteér sig annorlunda så är allt ok;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 819
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 519
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 082
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka