Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kom precis in från kvällspromenaden med hunden.
En blandis på 7 mån
Men han är så mörkrädd. Drar i kopplet och vill bara hem hem hem så fort det går.
Går det att träna bort? Eller går det över av sig själv när han blir äldre?
Det är viktigt att du inte förstärker rädslan genom att agera annorlunda. Gå en promenad precis som ni brukar göra när det är ljust ute. Min hund var också mörkrädd och gillade inte heller att vara ute i regnet. Jag var lite med han och gick fler promenader när det var mörkt eller regnade ute, och nu är det inga problem . Hunden har lärt sig att det är helt normalt att vara ute när det är mörkt som ljust, regn som sol osv. Så länge matte/husse inte är rädd eller beteér sig annorlunda så är allt ok
Hästnyheter Han var en julklapp från Nils-Erik Hansson, när Elin Dahlström från Målilla var tonåring. Nyligen skiljdes deras liv åt, när Smiggo fick...
Övr. Grenar Alltså, egentligen tror jag dressyren idag var sämre än sist 😅, hon var ännu mer vild, tyckte det var jättekonstigt med framridning i en...