Morris & Nolan

FlipTheFrog

Trådstartare
Morris & Nolan

Jag har trott att M&N-sadlarna gjorts med bomvidderna 29-30-31, men ser nu på www.sadelsidan.se att även 32 och 33 finns. Vet nån här om det systemet bara gäller de nya M&N-sadlarna eller även de äldre?

Nån annan som har ngt att tillägga annars om M&N? vilka hästar tycker ni att de (dressyrmodellen tänker jag på nu) brukar ligga bra på?
 
Re: Morris & Nolan

Jag har en Morris & Nolan Island i bomvidd 33. De finns i bomvidd 34, även Ponny dressyr finns i det å.
Helt underbar sadel som passar på en häst som är rak över ryggen. :love: :love:
 
Re: Morris & Nolan

har en ponny dressyr eller liknande, helt underbar. Den är en 33:a. Det e kul att ha en sadel som passar hästen :banana:
 
Re: Morris & Nolan

Jag har en dressyrsadel i Morris & Nolan som jag köpte ny i augusti och det är bomvidd 32 på den, ligger på en halvblodsdam 158 cm hög. BILD

Jag älskar den sadeln! :love: Oerhört mjuk och skön och tack vare klossarna ger den mycket stöd.
Sadelmakaren som hjälpte mig prova ut sadeln sa att det är ganska rak bom i den här sadeln, vilket passade min häst med ganska rak rygglinje.
 
Re: Morris & Nolan

Jag hade en M&N flat för nåt år sedan. Har för mig att sadelmakaren sa att det var bomvidd 4 på den.... Den skulle vara normal mot vid iallafall. :confused:
 
Re: Morris & Nolan

Jag har en morris &nolan i bomvidd 32 till min ponny med rak rund rygg utan speciellt mycket manke.Passar bra och den är väldigt skön. :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 363
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 205
Senast: Lyxzen
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 621
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: aida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp