Tekna A-line bomvidd och grader.

Karolajna

Trådstartare
Har googlat i en timme nu men hittar inget svar på min fundering!

Hade ut en sadelutprovare igår, och vi kom fram till att min häst ska ha en Tekna A-line i bomvidd 32. Hon sa att dessa säljs i stl 29, 31 och 33. Hon sa att han bör ha en 32, och jag har förstått att man värmer om A-line. Har nu hittat en sida där jag tänkt beställa en ny, där står det inga grader utan bara bokstäver (N, MW, W tror jag). En omvärmning ingår i priset. Min fundering går alltså såhär: vad säger jag till ÅF i frågan? Att jag vill ha bomvidd 32, och hoppas att det blir en bomvidd 32, eller måste jag benämna det i bokstäver? Vad motsvarar A-line 32 i bokstäver?

Hoppas någon har ett bra svar :D

Edit:
'kejrå, det står såhär på sidan:
N (smal)
NM (normal mot smal)
M (normal)
MW (normal mot vid)
W (vid)
XW (extra vid)

Men frågan kvarstår, vilket av dessa motsvarar bomvidd 32?
 
Hittade nu den försäljarens websida som graderat teknan i bokstavsstorlekar. Hon har garanterat koll på vilken bomvidd hon skall bredda Teknan till för att det ska motsvara 32. När de beställs hem från grossisten så är de märkta 29, 31, 33.

Föreslår att du mailar dina frågor dit, brukar vara snabb med svaren.
 
Hittade nu den försäljarens websida som graderat teknan i bokstavsstorlekar. Hon har garanterat koll på vilken bomvidd hon skall bredda Teknan till för att det ska motsvara 32. När de beställs hem från grossisten så är de märkta 29, 31, 33.

Föreslår att du mailar dina frågor dit, brukar vara snabb med svaren.

Tack! Mailade den ÅF jag tänkt köpa av och frågade, hoppas på snabbt svar iaf!

Vet för övrigt inte hur jag tänkte när jag gjorde tråden, vaddå grader? Skyller på att jag var disträ då arbetskompis satt bredvid och tjattrade samtidigt, haha!
 
Kapar tråden lite -för jag undrar samma sak: En Tekna som är säg 31 i vidd -är det Vid eller Normal, eller nåt annat?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 888
Utrustning Hej, Nu har jag köpt en Albion Legend K2 till min häst. Fick rekommendation att en sådan skulle kunna passa när jag frågade i en...
Svar
2
· Visningar
1 471
Dressyr Hej, Nu har jag köpt en Albion Legend K2 till min häst. Fick rekommendation att en sådan skulle kunna passa när jag frågade i en...
2
Svar
25
· Visningar
8 599
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp