pepp

Trådstartare
Dumförklara mig inte nu :D

Kan man ha mössa på sin hund utomhus? Vi bor i en blåsig kuststad där det blåser mer eller mindre konstant.

Var just ute på en långpromenad i 10 minus och märker nu att herr pudel är irriterad i öronen (flappar och kliar) inget han gjorde innan promenaden alltså... O_o

Jadå, det finns gott om vinthundsfolk och nakenhundsägare som sätter mössor på sina hundar ;) Antingen stickade eller i fleece. Det går t.o.m. att köpa i affärer för vinthundsprylar. Då är det vanligen som långa tygrör som du sätter på hunden.

Några exempel:
db35152d811c9fcf35d2d1c1d3748440.jpg

fd39dc1795af53c65bd58d3df4e1cdaf.jpg

3455_real.jpg

(Hahah @Nirvana, vi skrev samtidigt men mitt inlägg tog lite längre tid att skriva klart ;) )

Jadå, det finns gott om vinthundsfolk och nakenhundsägare som sätter mössor på sina hundar ;) Antingen stickade eller i fleece. Det går t.o.m. att köpa i affärer för vinthundsprylar. Då är det vanligen som långa tygrör som du sätter på hunden.

Några exempel:

3455_real.jpg

(Hahah @Nirvana, vi skrev samtidigt men mitt inlägg tog lite längre tid att skriva klart ;) )
Great minds... ;)

Jag hade mössa på en av mina nakenhundar ibland, hon hade stora "parabolöron" med mkt. lite behåring & hatade när det blåste samt att jag var rädd att hon skulle förfrysa dem. Så accepterar din hund mössa - kör på det ! :)

Några exempel:

3455_real.jpg

Dom såg ju riktigt bra ut! Får kolla runt och se om det finns för hans minihuvud :D

Jag hade mössa på en av mina nakenhundar ibland, hon hade stora "parabolöron" med mkt. lite behåring & hatade när det blåste samt att jag var rädd att hon skulle förfrysa dem. Så accepterar din hund mössa - kör på det ! :)

Min har ju inte ens parabolöron eller lite hår :o men då låter det inte helt befängt iallafall!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
22
· Visningar
1 569
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 979
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 582
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 341
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka