Bukefalos 28 år!

motionscykel vs vanlig cykel

vinkelina

Trådstartare
Dags att komma i sommarform (någon sommar skall jag väl vara i form) Har lite dåligt med tid så cykel är mitt redskap. Cyklar till arbetet de dagar vädret tillåter, men då det regnar är det motionscykeln framför tvn som gäller.

De jag funderat hur bra de kompleterar varandra. Cykla till arbetet tar ca 30 min och är lite över 5 km (hinner inte duscha på jobbet så blir kanske lite lugnare tempo, men nog kommer svetten fram) är i cykling i stadsmiljö som gäller och mycket stopp och stanna. Enligt app förbrukar jag ca 150-200 kcal på det.

Motionscykel (blev bara 15 min idag då jag blev helt slut och svetten bara rann) motstånd 6/8. På dessa 15 min kom jag 5 km med ett tempo på 20 km/h i medeltal. Enligt cykelns mätare förbrukade jag enbart 45 kcal på det mendans när jag lade in motionscykel lugnt tempo på viktpejl (som jag använder för att hålla koll på vad jag äter) tyckte den att 15 min motsvara 155 kcal.

Vad kan jag lita på, är ju viss skillnad på 45 och 155. Blev betydligt tröttare av 15 min på motionscykeln än 30 på vanlig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är det hög tid att börja träna bort alla kilon! Cykling är en skonsam och rätt rolig träningsmetod. Ska inte träna för att bli...
Svar
12
· Visningar
978
Senast: Jocelyn
·
Träning Jag är medryttare på en d-ponny -90. Då jag började rida henne hade hon stått/ridits sällan under några månaders tid så vi tog det lugnt...
Svar
18
· Visningar
2 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp