Motivation till att träna...

Terja

Trådstartare
Har dragit ner lite på mitt hästeri vilket har bidragit till att jag blivit förslappad. Någon som har bra tips på hur man får motvation till att träna? Funderar på fr****s&sv****s men jag är en sån dålig människa att jag inte klarar att jympa utan sällskap. Vet att det finns massa andra runt mig men det är ju inte någon jag känner som jag kan snacka skit med. Har alltid pysslat med lagsport så jag har nästan aldrig tränat själv... Hur hittar man förresten en träningskompis om man inte känner någon i staden?

Tips på hur man får upp motivationen? Någon rolig träning du rekommenderar som man kan vara själv på?

Hjälp!

Sv: Motivation till att träna...

Jag tränar på Friskis i hbg, tycker att step up är skitroligt, då har man fullt upp med att hålla reda på alla steg o har definitivt inte tid till att prata skit med kompisen. Men visst är det roligare om man är två, ta dig till hbg så väntar jag där!

Jag tänker ändå rekomendera friskis&svettis! Om man bara tar sig i kragen och går på samma pass regelbundet så kommer man upptäcka att det finns många människor som nästan alltid är där, kanke en blivande träningskompis? Annars kan alltid bli värd, de flesta öreningar brukar leta nya till terminsstarterna, då lär man känna andra funktionärer!
Men det förutsätter ju att man kan gå dit själv i början.

jag går och tränar på power plate....2 gånger i veckan ..10 min motsvarar 1 timme på gym...inte tidskrävande gör det på min lunch ..det motiverar mig att det ej tar så långtid då jag har mycke annat att göra med häst barn och hem:bump:

jag går och tränar på power plate....2 gånger i veckan ..10 min motsvarar 1 timme på gym...inte tidskrävande gör det på min lunch ..det motiverar mig att det ej tar så långtid då jag har mycke annat att göra med häst barn och hem:bump:

jag har samma problem som TS men vad är "power plate". det måste vara något som jag helt missat!:o

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 128
Senast: mrkarisma
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 880
Senast: Vassi
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 259
Senast: Marje
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 599
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka