Motivera ungdomar till arbete / studier

Är mest ur ett samhällsperspektiv, handlar om ett ev jobb för att motivera ungdomar
(ok borde ha läst resten av tråden)
Ur ett rent samhällsperspektiv känns det som att det är lite sent när det redan hänt. Då är det väl mer brandkårsutryckning som gäller. Utan att man kanske kan kämpa på för att se till att antalet ungdomar som hamnar i den sitsen minskar från början. Dvs typ skolan och kanske allmänna nutidssynen på mansrollen (i den mån problemet oftare drabbar killar, vilket det kanske gör). Trist åsikt iofs eftersom den väl tangerar det samhället redan försöker göra.
 
Ja, som rubriken säger, vilka medel kan man ta till för att motivera ungdomar att ta tag i sitt liv och inse att det finns möjligheter?

Nu tänker jag främst de som inte har någon fullständig gymnasieutbildning, och som av olika anledningar inte kommit in på arbetsmarknaden.

Det är helt fritt, alltså kan innefatta i stort sett alla slags aktiviteter....

Förslag?
Det jag saknade som ung var att ngn skulle ta tag i mig och få mig att förstå att man måste fundera över de stora frågorna. Man kan inte bara leva i nuet, dag för dag. Jag slösade bort ganska mga år innan jag tillslut satte mig ner och funderade över hur jag ville leva mitt liv och vad jag skulle jobba med. Jag önskar att vuxna i min omgivning skulle ha varit lite mer enträgna och inte nöjt sig med mitt ryckande på axlarna när fråga om framtiden kom upp.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 040
Senast: Klara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 402
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 520
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp