Motorcykelboots till westernridning

Nelliebe

Trådstartare
Hej! Jag ska iväg och jobba på en hästranch i Kanada i ett halvår. Är ny i westernvärlden och ska där få lära mig westernridning.
Nu till frågan, kan jag rida i ett par gamla motorcykelboots från Harley Davidsson?
Jag vill inte ha vanliga ridskor och westernboots känns lite för mycket för en gröngöling som mig haha. Tänker mest i säkerhetsyfte då jag inte vill riskerna att fastna i stigbygeln. Tycker ändå att klacken är hög och sulan inte så mönstrad.
Någon som har erfarenhet av att rida i motorcykelboots eller annat än skor som är gjorda för ridning?
 

Bifogade filer

  • 3F92FEBD-CF27-4B22-BF4D-BB60DDAFC798.jpeg
    3F92FEBD-CF27-4B22-BF4D-BB60DDAFC798.jpeg
    79,7 KB · Visningar: 18
Hej! Jag ska iväg och jobba på en hästranch i Kanada i ett halvår. Är ny i westernvärlden och ska där få lära mig westernridning.
Nu till frågan, kan jag rida i ett par gamla motorcykelboots från Harley Davidsson?
Jag vill inte ha vanliga ridskor och westernboots känns lite för mycket för en gröngöling som mig haha. Tänker mest i säkerhetsyfte då jag inte vill riskerna att fastna i stigbygeln. Tycker ändå att klacken är hög och sulan inte så mönstrad.
Någon som har erfarenhet av att rida i motorcykelboots eller annat än skor som är gjorda för ridning?

Här är även sulan
 

Bifogade filer

  • 94A2E884-5922-427F-B7F8-C8881799CE9F.jpeg
    94A2E884-5922-427F-B7F8-C8881799CE9F.jpeg
    110,5 KB · Visningar: 18
De fungerar nog bra och om du kommer på att du vill ha westernboots så lär det inte vara svårt för dig att köpa ett par i Kanada. Förmodligen till en tredjedel av vad priset är i Sverige :)
 

Liknande trådar

Utrustning mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara...
Svar
2
· Visningar
1 692
Senast: Buck
·
Western Heh, den tråd jag trodde var en trolltråd som inte Var en trolltråd.. fick mig att börja tänka lite ang. hur vi egentligen resonerar...
Svar
18
· Visningar
1 834
Senast: Apache
·
Övr. Barn Min son på 4,5 år har gått på ridlekis i ett halvår. Han är väl influerad av mig, men han har alltid (sen han lärt sig prata) frågat om...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Stollan
·
T
Utrustning Kanske borde denna tråd finnas på ryttarutrustning istället, men den berör en allmän diskussion så jag provar att ha den här. I många...
Svar
16
· Visningar
4 123
Senast: alisson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp