M
Midnattssol
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*
Härligt
!
Sverker brukar ju veta hur man får fart på företagen
!
Härligt
Sverker brukar ju veta hur man får fart på företagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla:
Jag har varit i kontakt med Plus (tv programmet) och de tyckte detta var ett intressant ämne och skulle köpa en sadel till deras redaktion och såga sönder den![]()
Alla:
Jag har varit i kontakt med Plus (tv programmet) och de tyckte detta var ett intressant ämne och skulle köpa en sadel till deras redaktion och såga sönder den![]()
Kul ide, hoppas dom gör det och jag är nyfiken på hur dom ser ut innuti nu!
Många äldre sadlar innehåller nåt tagelliknande, som blir stenhårt. Eller om det var det redan från början, kan jag inte svara på eftersom det varit gamla sadlar. T ex en zaldi, nu är ju inte det det dyraste märket, men både en äldre sån och gammal Lewa som jag öppnat har detta tagelaktiga inuti. Inga hårda "bollar" utan de var någorlunda släta men absolut ingen stuns eller formbarhet i sadeln.
efter några år? sadelmakarna jag pratat med har sagt att sadlar som rids regelbundet skall stoppas om med max 18månaders intervall... man kan ju inte titta hur en stoppning är om den passerat bäst föredatumet råge.
Delvis knapplån.
Det jag tycker är facinerade är att man inte stoppar om sadlar med jämna mellanrum. För vi tar ju förgivet att det är orginalstoppning... Sadeln ser ju trots allt väldigt välanvänd ut.